söndag 8 mars 2009

Vackra blommor

Idag fyller svärmor år och igår var vi på kalas hos henne. Hon är en riktig trädgårdsfanatiker... på riktigt! Igår berättade hon hur mycket frön de hade köpt... Över hundra sorter åtminstone. Hur i allsin dar ska de hinna med detta? Jösses, jag har köpt två påsar..!

I present fick hon en korg med vårblommor, en lila ranunkel och vita pärlhyacinter. Till detta ett "garden-belt" i knalligt rosa! Hon kommer att vara urläcker i sommar!





















Och självklart så kan jag ju inte köpa blommor utan att köpa till mig själv....



Vit ranunkel förstås! Och vit pärlhyacint.

Brödburken i bakgrunden på översta kortet köpte jag häromdagen på Åhlens. Har spanat på den länge nu och gillar att det står bröd på, inte bread... Så'n är jag...!

Ute snöar det ymnigt och lägger sig som en smetig sörja på den kladdiga marken. Inget väder att gå ut i precis. Det får nog bli en lugn innedag idag.

Jag önskar Er en skön söndag!!
Kram, Annica

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken trevlig lördagseftermiddag du hade då!;) Träffade din mamma i affären och hon sa att det inte var favoritnöjet precis!
Fina arrangemang du gjort. Här överlever ju inte blommande växter så himla länge, men nu blommar båda fallskärmsblommorna!!!
Du kan väl kolla vad du vill ha från S&S så kan jag göra detsamma så hörs vi.
Nu har det i stort sett slutat snöa här i alla fall, så kanske att man kommmer ut på en promenad i alla fall!:)
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Så fina blommor. Vårigt värre!!
Så du köpte brödburken!! *avis*
Jag höll i den.. men , nää...
Den e jättefin :)

Jeanette

Linda sa...

Jättefina blommor... Ibland vill man inte nästan ge bort de man gör ;-)
Tur att du ändå köpte lite till dig oxå!!!
Kram L

Lina sa...

Hej!
Vílka härliga blommor!!! Man får verkligen vårkänslor när man ser dessa! Vädret här har varit allt annat än vår idag...snö och sen regn. Nu är de barmark igen! Njuter av mina 3 stånd med snödroppar som jag ser från fönstret!

Oj, svärmor är ett proffs! 100 sorters frön! Wow, spännande! Jag har också köpt en hel del, men sen är de ju en annan 5:a om de kommer i jord! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Lilla Sund sa...

Jättefina blommor! Tror jag måste ta vägen om Blomsterlandet i morgon och köpa lite vårkänslor, jag med!

Brödburken är jättefin, har en likadan som står på hyllan i köket!

KraM.

♥ Fyra årstider sa...

herre jösse 100 påsar..jag har inte en enda..kan inget om att så blommor..suck
Kram Lotta

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad mycket blommor det ska bli i sommar!
Det där med tv-köp är något som verkligen delar upp människor i två olika kategorier... Här har vi en 37-tummare, platt såklart, i vardagsrummet och ett tv-möbel som verkligen är modern. Jag tycker att det är snyggt men det är inte så "shabby chic" :)
Ha en bra vecka!
Kram Annika

sand mellan tårna sa...

Ville bara lämna ett spår...... känns nästan ovanligt att det står bröd.... hmm... här hemma är det engelska på allt, undrar varför, jag är ju svensk!

Kram Linda

Maria renoverar sa...

Hej!
Fina bilder på din blogg.
Hälsn MAria

Nettan sa...

Å jösses 100 påsar..hon kommer att ha å pyssla med i alla fall..å snygg kommer hon att vara oxå!;-) Får ju försöka ta in våren..för ute lyser den ju med sin frånvaro!
Kram Nettan

Anonym sa...

Det luktar vår!!! På dina kort idag! Härligt med blommor. Jag har ej köpt en enda fröpåse ännu.. Men det kommer väl. Vet ej riktigt vad jag vill ha. Ska flytta på en massa pallkragar som jag har haft som bädd till div planteringar...
Ha de gott!

//Cissi