måndag 6 april 2009

Vårkänslor och trädgårdsdrömmar

Ja, nu måste våren vara här!! Krokusar och påskliljor blommar, snödropparna har nästan blommat över och äntligen har blåsippan kommit upp bakom huset!!

Trädgårdsdrömmarna växer till....

Detta är variant 2 av min rabatt, den första bestod endast av halva den långa rabatten.
Sedan blev den lite längre och den lilla udden lades till...


Året efter så blev rabattsuget lite större... Version 3 med andra ord...

Och året därefter så kände jag att utrymmet återigen var alldeles för litet... Så nu är detta nuvarande version 4. Kortet är taget idag, mitt under vårstädningen.

Undrar hur version 5 kommer att se ut?!?!?

Fast först kanske jag ska se till att den senaste delen av rabatten kommer i fas med sig själv... Som kantväxter har jag planterat varannan lavendel och varannan jordgubbar/smultron. Barnen ser fram emot att få provsmaka...!

Denna veckan har barnen och jag påsklov, kanske kan pappan också vara ledig någon dag. Skönt med lite ledigt igen!!

Jag önskar er en härlig måndag!!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Nettan sa...

Å vad du är duktig på trädgård..skulle behöva ha lite hjälp med min..vet inte var jag ska börja! Några tips??
Kram Nettan

Grodmamman sa...

Önskar att jag hade lika fina rabatter som du!:) Fast å andra sidan så tycker jag inte att det är lika kul som du gör och då ska man inte ha en massa rabatter!
Ha ett skönt påsklov nu, så hörs vi!
Kram

Lina sa...

Hej!
Va spännande att se din rabattförvandling!Gillar de lilla staketet! Superfint!

Ja, visst är möblerna fina,inget är inköpt ännu...de blir nog 4 stolar och ett litet bord. Vi ska ju ha plats att förvara allt också...

Jodå, de blev en hel del inköp på Gekås, men de hade nog blivit mer om de inte vart så mycket folk. Sen blir de lite stressigt med en gubbe som vill åka hem...Men, men jag är nöjd! ;- )

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Linda sa...

Blåsippan ute i backarna står... Niger o säger att nu är de Vår!!!!

Gött för dig mä lov :-)

Jag va så kruxig att jag tog bilen till Järneklev o gick därifrån längs mä kanten... Se gick jag upp ovanför Lasses o genom en hage o bort upp mot tjottahejti tills jag kom ut vid de där 4 stugorna som är likadana innan Blomberg o till bilen.. Gick lite fel oxå emellanåt så jag va ute i 3 timmar... Men de va inget jag mådde speciellt dåligt av ;-)

Du får följa mä sen när Ramslöken är mogen för plockning... Naturligtvis där man FÅR plocka dom :-)

Ha en fin kväll på din första dag på lovet!
Inte så värst lång kommentar idag inte ;-)

Kram L

Malin - I min trädgård sa...

Haha, ja vi får väl se var din rabatt slutar ;). Härligt när våren kommer och man får sätta händerna i jorden!

Tack så hemskt mycket för den goa kommentaren om mina bilder, jag blir jätteglad!

Hoppas ni har ett härligt påsklov!

Kram M

Dicksonska våningen sa...

Ja, undra hur rabatt no 5 kommer att se ut :)
Det ser jättemysigt ut med små öar i trädgården!

Jag beställde faktiskt svart körsbär till mig själv. Lite Stilla Ocean blev det också. Honungsmelon tror jag också, och Teak & Kardemumma.

Ha ett bra påsklov!
Kram Annika

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men att ni ligger så långt före med våren!!
Jag har inte en blommande krokus i rabatten ännu!! :(

Visst är det kul att fixa i trädgården, mkt fina rabatter du har!!

Kram Jeanette

Vända blad sa...

Härligt med blåsippor! Här är det full vinter ännu...=(
Roligt att se dina trädgårdsbilder, nu längtar man efter att få sätta spaden i jorden!
Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blir i rabatten. Ser ju nästan somrigt ut. Här har i alla fall mycket av snön försvunnit men det är blött och lerigt. Skönt med lov. Här får vi vänta en vecka till.

Kramar Ullis