tisdag 16 december 2008

Spindlar och andra små kryp

OK, jag har världens bästa jobb. Det visste jag redan. Och jag visste också att jag har världens bästa kollegor, med massor av olika kunskaper. Så; idag har jag fått svar på varför inte spindlarna fryser ihjäl...
... vätskan i deras små kroppsceller förvandlas till glykol! Fräckt! Fast de klarar inga hastiga temperatursänkningar, det är därför vi kan frysa ihjäl oönskade småkryp i frysen tex...
Självklart går de också ner i dvala, typ.
Tänk vad man lär sig!
"Nyfikenheten är lärandets ursprung" (Benjamin Disraeli)
För övrigt har det varit en lite tung dag på jobbet... Men det reder sig nog så småningom.För jag har ju trots allt världens bästa jobb. Men även där kan det köra ihop sig emellanåt. Ska bli skönt med jullov!!
Natti, natti!
Kram, Annica

14 kommentarer:

villan vid vilan sa...

Är det verkligen sant det där med spindlarna?? Coolt i så fall...tänk man lär sig nåt nytt varje dag...Ha ett härligt jullov!!!

Lallis - liv och leverne sa...

Det där var helt otroligt fräckt! En sådan kropp vill jag också ha.
eller inte..
*s*
Men spindlarna, De kan minsann.;)
Kram Lallis

Grodmamman sa...

Bra citat! Vad det finns kloka människor här i världen!=)
Visst ska det bli skönt med lite ledighet. Jag är ledig från julafton och sedan börjar jag den 8 januari igen. Ska bli så skönt!
Kram

Dicksonska våningen sa...

Glykol? Det skulle man ha själv :)
Ha en bra dag!
Kram Annika

sand mellan tårna sa...

eller .... kan du gå hem till Grodmamman, hon skulle också baka dem...hihi

Kram L

Interiörboden sa...

Ja, man lär sig något nytt varje dag! :) hihi.
Hade inte aning om det!

Tack för din fina kommentar på min blog!! Betyder jätte mycket!
Ha en bra kväll!
Kram Sandra

Sara sa...

Man lär sig något nytt varje dag :-)
Kram Sara

Två systrar sa...

Vilka fina vintebilder..här är bara grått och regn!! Mysig blogg du har! Kram C&M

Helen sa...

Tur att man lär sig nya saker hela tiden!

Villa elva-kulla sa...

Vilkan mysig blogg du har, och vilka fina korgar du har vid yttertrappen.
Ha de gott, och god jul!
/ Jennie

Mjuka sa...

Coolt med spindlarna!! Ha en fin vecka. inte så hysteriskt här, tar det mest lugnt.
kram Malin

Skatan sa...

åh! Det där var klockrent! Nyfikenheten är lärandets ursprung...

Kram och sov gott!

Linda sa...

Hej!
De lät nästan som en liten inbjudan de där :-)
Undra om jag kommer som ett skott mä min makapär ;-)
Kram L

In my house sa...

Hej hej.... jAAA fanken,,, ja kan inte vara ifrån bloggen.... Nu gick de 1 dag.... =( hihi

- Jaa, de känns skönt att läkaren, är på min sida,,, för det kan behövas mot Försäkringskassan och arbetsförmedlingen,,, ska du veta... alla nya lagar kan göra en halvt knäpp..... Och dom bryr sig inte om fall för fall,,, utan alla får samma metod eller så....

- Vilka härliga bullar du har bakat här under =) =) såg muuumsiga ut....
Jag sitter här med magvärk,,, så det blir nog en hemma dag idag,,,måste komma på nåt kul att göra.. Hmmmm! =)


Kramar josse