söndag 28 december 2008

Bara en dag kvar, typ...

Jag älskar tiden innan julen. Nu däremot så vill jag ha bort det! Har redan köpt fina vita tulpaner...

Men idag har vi släktfika på min pappas sida här hos oss. Så julen måste vara kvar lite till. I förrgår hade vi släktgröt här på min mammas sida. När det kommer så många trevliga gäster så måste jag ju fixa sittplatser... Det är tur att de kommer så tätt, för så här ser det ut i vårt kök just nu.















Så här visar jag några bilder från vårt julpyntade hem:































På det ena kortet så skymtar vår ena lilla katt, Bus-Fia. Och ni ser rätt, hon saknar svans, den fick vi nämligen amputera bort. Men hon klarar sig alldeles utmärkt ändå.















Nej, nu är det nog dags att ställa ut möblerna igen, och stryka dukar, och städa lite och pynta borden.
Dags att vakna till med andra ord!
Ha en bra dag!
Kram, Annica

14 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag började plocka bort tomtarna igår...för visst vill man växla läge nu! Från jul till vinter/vår!

Ha en bra dag du också!

Kram!

Grodmamman sa...

Tack för senast! Det var mycket trevligt!=)
Jag är nog lite bloggskadad. Brukar inte ta bort tomtarna förrän tjugondag knut, men igår tog jag mig en lite promenad och funderade på om jag inte skulle plocka lite blåbärsris och ta in istället för alla ljusstakar och tomtar!=) Idag har adventsljusstaken fått brinna läääänge för att ta slut på ljusen!=)
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så mysigt juligt:)
Ha en fin söndag idag.
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Mitt pynt ryker nog efter nyår. Låter så vårigt och härligt med vita tulpaner. Tur att min adventsstake är vita blockljus som man kan använda ändå fast julen är slut, *s.

Ha det bra!
Kram Ullis

Helen sa...

Vi pratade just på det idag maken och jag att vi nog snart skulle ta bort julen, vi som alltid har den kvar till tjugonda knut, jag vet inte vad det tagit åt oss!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen & tack för dina alltid så rara kommentarer hos mig! Jag blir så glad ska du veta!

På sistone har inte tiden räckt till så bra för bloggandet men du ska veta att jag gärna tittar in här då & då - en urmysig blogg har du vännen!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT 2009!

Kram Jes

♥ Fyra årstider sa...

Vad många fina kransar du har.
Kram Lotta

In my house sa...

Ohhh, så mysigt!!!
- Jag är som duuuuu,,, nu längtar man och de kliar i fingrarna på att börja städa väck.... Men visst,,, nnu när det är mörkt ute så är stjänorna mysiga i fönstren.... Men jag vet hur skönt de ä att städa väck,,, allt känns så rent och härligt då.... Men, tiden går ju så fort,,, så vi får allt vänta!!!!!!

- Hoppas att mössen,,, hade börjat tänka om,,, när det gällde simmturen,,,, då har du begravning hemma ofta hör jag.... Jaaaaa, menar väl inget annat än att du bäddar ner mössen i en fin skokartong,,, som du har klätt och gjort mysig,,, ELLER?????? *fniss* stort skratt!!!!!

ojdå,,, klockan är 1,,, och här sitter jag som vanligt på kvälls-nattens-kvisten,,,, jaha, men oj vilken dimma vi har ute nu,,, jaha - jaha!!! ojdå glömde bort - skrev vad jag tänkte =) =) kanske ä ja lite suddig och trötter iallafall....


Många lovely kramar j

Dicksonska våningen sa...

Så fin kransen med belysningen var!!!
Det såg jätte juligt ut hemma hos dig. Förstår att gästerna trivdes :)

Apoteket går på högvarv och även matbutikerna. Man unnar sig lite extra god mat istället för en platt-tv... Mamma jobbar på ICA och de kör på som vanligt.

Ha en bra dag! Kram Annika

Nettan sa...

Fina bilder! Å vilken jättesöt katt!! Härligt att det finns fler tulpan älskare!!..jag ger julen ngra dgr till..sen åker det ut!!
Kram Nettan

villan vid vilan sa...

Jag förstår dej.... i år hade vi bara en LIIIITEN gran och pyntade sparsamt för att det inte ska bli så mkt att städa undan...det blev en fin jul ändå och julstämning.Hoppas ni har det bra och GOTT NYTT ÅR önskar jag dej och de dina...på återseende om inte förr så på det nya året.

In my house sa...

Hej puddingen..... Vill Önska dig ETT GOTT NYTT ÅR "i förskott" och tacka för i år,,,, Om vi inte hörs förrens nästa år =)

Ha de gottit pinglan,,, kexet eller vilket namn du gillar mest!!!! Pöss på dig! j

Lallis - liv och leverne sa...

Idag är det tisdag och en dag kvar tills det blir ett nytt år. Ett Gott Nytt 2009 önskar jag dig.KRAM Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Gott nytt År!
kram