lördag 6 december 2008

Hej hopp i lervällingen!

Jaha ja, nu har jag då äntligen kommit in från lervällingen. En balkärra med hö är inburen i ladan. Alltså höbalarna, inte kärran... Nog för att jag är rätt så stark, men sååå stark är jag inte! När jag kommit halvvägs till den underbare lantbrukaren med hans pickup och den tomma balkärran så inser jag att jag glömt grinden hemma... Ni vet den där "lilla" grinden som sitter i bak på den stora balvagnen... Och inte var det bara å svänga runt inte. Jag fick helt enkelt köra förbi gården och vidare till en vändplats, typ. Synd bara att svängen var lite för skarp för mig och mitt ekipage, så jag blev stående med balvagnen ute i vägen. Inte kul! Eller jo, nu är det rätt så kul, för nu är jag ju till slut hemma, pickup, vagn och grind är där de ska vara och våra har mat för 3 månader. Så nu kan jag ju slappa lite och skratta åt mig själv. Glömsk, det är bara förnamnet...

"Hittade" min ena adventsljusstake i vardagsrumsfönstret. Hade liksom glömt av den, så nu har jag tänt första ljuset... Bäst att hinna det idag, innan det är dags för det andra!


Häromdagen gjorde jag iordning mina korgar vid yttertrappan. Jag ville ha något lågt som inte kan blåsa iväg. Så då blev det mossa, ljusslinga, julgranskulor och murgrönan som fanns där sedan tidigare. Svårt att ta bra kort, men det är i alla fall fint i verkligheten!

Tänkte använda denna lördagseftermiddag till att slöa faktiskt. Fast jag är lite sugen på en sväng med symaskinen... Och just det, den där blomgrejen som jag skulle göra... Vi får väl se hur det blir.

Ha en riktigt skön helg!

Kram, Annica


8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Du är inte dålig du inte!=) Hade inte ens kommit på tanken att köra en pick up med en balkärra i bak.
Fint du gjort det i krukan och jag har en liknande adventsljusstake. Och jag har inte glömt att tända det första ljuset, däremot har jag glömt annat!=)
Vi ses imorgon!
Kram

Helen sa...

Vilken handelskraftig tjej du är!

Snyggt arrangemang ute!

IKT i min vardag sa...

Så fin korgen var! Den blev jag väldigt förtjust i! Kan tänka mig hur mysigt den lyser upp när det mörknar :)

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Gud så snyggt med korgen...önskade att jag hade några fler då skulle jag sno iden direkt.
Kram Lotta

Mjuka sa...

Gillar din korg väldigt mtcket ser så mysigt ut!
Har bytt namn på min blogg, men du känner igen dig
kram Malin

In my house sa...

Välkommen in ifrån leran..... Så fint på trappan,,, och staken,,, ja, visst ä det så, man får tända 1:a ljuset rätt mycket,,, för att sen kunna tända 2:a

Trevlig ":a advent vännen.... Kram j

Mer av allt sa...

Vilken fin korg du gjort - jättegulligt med ljusslingan! Även ljuskransen var jättefin! Det är så mysigt med december. Man måste passa på att hinna njuta av lite glögg lite då och då samt komma ihåg att tända adventsljusen... :-)

Kramar

Nettan sa...

Å va korgen var fin!! Gillade den super mycket! Kan tänka mig att den lyser väldigt mysigt!!
Kram Nettan