lördag 20 december 2008

Några små paket

Faktum är att jag nästan är klar med julklappsinköpen. Nu är det bara 5 kvar som jag ska handla för min sambos räkning; de är till alla tjejerna på hans sida. Jag hade inget hört, så jag tänkte att han hade löst det utan min hjälp, men i dag kom det; "kan du hjälpa mig med tjejerna?"
Klart jag gör. Men vad köper man till en 12-årig tjej? Jag har ingen aning! Jag ber ödmjukast om hjälp... om någon har något litet förslag.

Mina klappar är snart inslagna. De flesta blir vita med grått snöre om. Jag gillar det enkla.

Och se där; fick ni en glimt av vårt sköna furugolv på övervåningen. Det är ju kanske inte alltid så tåligt men å andra sidan så är det så skönt att gå på! Det är en helt annan känsla än laminatgolvet i barnens rum t ex. Fast det golvet som vi har där inne är helt suveränt: inte ett jack eller märke trots väldigt omild behandling. I vårt blivande sovrum däremot... vill jag förstås ha riktigt furugolv!

Nu ser jag fram emot en timme med Ernst!

Ha det så gott!

Kram, Annica

16 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är inte så väldigt lätt med julklappar alla gånger.
Men om hon gillar pyssel kanske? Presentkort på något ställe där de har roliga saker som hårspännen, halsband, örhängen osv.
Eller klädaffär.
Presentkort på en bio.
Lite förslag bara:)
Kram Lallis

Grodmamman sa...

Snygga, enkla paket du gjort! Här är det bruna paket med blåa snören till sonen och röda med rosa prickar och silversnören till dottern.
Här har vi sett på dansbandskampen och det var en mycket besviken son efteråt!=)
Kram

IKT i min vardag sa...

Så svårt med presenter till en 12 årig tjej! Tycker du fick bra förslag härovan.
Fina paket.

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jag har också tittat på Ernst ikväll. Så skönt att ha de mesta paketen klara. Kan tyvärr inte hjälpa dig med 12-åringen. har bara killar själv så jag vet inte vad de kan tänkas vilja ha. Så skönt att gå ner i tjänst lite.Skönt att känna att man får någon tid över.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Interiörboden sa...

Åhh, vilka söta paket!!
Tack så mycket för din fina kommentar!

Ha en trevlig 4:e advent!!
Kram Sandra

Vit Gladiolus sa...

Så fint du gjort med korgen å paketen!!
Har du frågat henne vad hon önskar sig? :)
Kram

Sara sa...

Hejsan

Min 12 årig systerdotter önskar sig parfym, smink, badskum, badsalt, badkulor. Ha det så fint!
Kram Sara

Vända blad sa...

Hej! Fina paket du har gjort, de gör sig verkligen bra mot furugolvet...snyggt!
Julklapp? Ser att du fått flera bra förslag redan, beror ju lite på vad det är för "typ av tjej" hon är...
Har hon något speciellt intresse kanske, eller samlar på något. Lycka till med köpen!
Visst var det mysigt med Ernstprogrammet...
Kram Maria

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilka fina klappar du slagit in! Det enkla är det vackra :D

Måste bara säga att jag gillar namnet på din blogg väldigt mycket!!! Smaskigt och vackert på samma gång...

Julkram Tina

Mjuka sa...

Fina paket, gillar ckså det enkla, men jag tror att barnen gillar det med mycket tomtar och färger. Till en 12 åring så tror jag på smink, en snygg kalender 2009,inredningsdetljer för hennes rum. Min är 14 så det är nog ungefär det samma tror jag. Önskar dig lycka till!
kramar Malin

Lilla Sund sa...

Vilka fina paket! Jag håller mig också till den enkla stilen, vitt eller grått papper men till barnen blir det tomtar och röda papperssnören. Hittade ett fint papper på Panduro med 10 m på rullen så det räcker förhoppningsvis till barnens alla klappar...

Vad kul om ni kommer hit den 30:e!!! Jag satt bredvid S när hon pratade med dig så jag visste om det. Välkommen!

I morgon bär det av till Geilo och snön!

Kramar M.

Linda sa...

Hej!
De va himla kul ska du veta...

Såg du glöggen som Ernst gjorde?... Undra om man hinner de nångång... De såg så mysigt ut...
Hoppas att du hinner köpa alla paket i tid ;-)
Kram från mig

In my house sa...

Nämen,,, fick du en timme med Ernst,,, jag fick typ bara en kvart =( =)
- Jaa, skönt att ha allt fixat,,, vi ger inte mycket Julklappar,,, men det blir ju ändå en eller två mindre saker till en liten bunt av goa familjen... man kan inte köpa en massa längre,,, man byter ju bara pengar,,, och jag köper själv, det som man vill ha! så man önskar sig inte nåt speciellt längre!!!
- Jag längtar till maten,,, Mmmm! Fast,,, alla får väl en dålig magdag efter de,,, Något som jag inte längtar efter...

Önskar dig en riktigt mysig Jul,,, hade jag kunnat, så hade jag kommit och kramat dig,,, men du kan väl tänka de iallafall.... Ho ho ho,,, finns de några snälla.....???? Bloggare!!! =)

Nettan sa...

Tyvärr inga bra julklappstips att komma med..å nu börjar det väl änå bli i senaste laget..;-)
Fina klappar du gjort i alla fall!!
..blev lite besviken på Ernst programmet..
Önskar dig och din fam en riktigt GOD JUL!!
Kram Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Grodmamman sa...

GOD JUL kära Chokladblomma!
Vi ses på fredag!=)
Kram