tisdag 9 december 2008

Godis

Hittade ett enkelt recept på en jättegod chokladkola hos Allt och inget med Jeanette. Mums! Superenkel, precis som det ska vara!

Nu luktar det dessutom gran i köket eftersom jag blev pysselsugen häromdagen...

Tänkte visa en "bild" som jag ser dagligen:

Vår "lille" Nils, Nisse, som sitter utanför köksfönstret. -"Kan jag få komma in?"

Liten och liten förresten, förra vintern vägde jag honom... 6½ kg. Och han är inte särskilt tjock! Bara stor...

Hoppsan! Dags för Äntligen hemma!

Ha en bra kväll!

Kram, Annica


7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken söt Nisse:)
Och chokladkola.. oj vad jag är sugen på det nu:P
Kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Härliga julbilder...blir sugen på godis..igen.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Låter så gott med chokladkola. har varit in och spart receptet. Yngsta sonen tycker att vi ska baka och dona till helgen. Det var ju inte så farlig med 61/2 kg för katten. Hankatter kan ju vara stora. Vår honkatt väger just nu 41/2 kg och vi tycker att hon är jättetjock. Till sommaren blir det väl strax under 4 igen. Skulle gärna skicka flera lastbilar med snö till dig, *s*.

Kramar Ullis

In my house sa...

Tackar tackar..... Namnsdag va de idag ja =) =)
- Stackars kise, vilken kall matte som låter honom sitta där ute,,, fy dig!!! ;) Mammas och pappas katt väger 12kg,,,, stor och tung.... och gammal!!!
- Du känner väl inget tvång över att skriva eller att kika in hos mig,,,, de får du inte.... Jag kikar in här och där,,, men de ä inte alltid att man hinner skriva nåt!!!! MEN du vet att jag finns,,, om de ä nåt hjärtat *fniss* Man har ju lite att dona med nu, så det få bli när det blir!!! MÅNGA LÅNGA KRAMAR j

Dicksonska våningen sa...

Vad härligt med en katt på 6,5 kg. Det blir mycket katt att älska!!!

Oj, nu började det snöa här! Precis nu i skrivande stund.

Önskar att jag kunde få tummen ur och gå ut och plocka granris men icke sa Nicke!

Ha en bra dag!
Kram Annika

Helen sa...

Vilket fint arrangemang du har gjort!
Godis är gott!!

Lotta sa...

Lille kissen - han är så fin!

Och chokladkola - mums vad gott! Jag gjorde någon typ av kola ifjor efter Leilas recept, och den var jättegod.

Ja, marknaden här hemma var jätteskoj! Jag blir så barnsligt glad när någon vill köpa mitt pyssel, och så får jag massor av idéer till nya kollektioner. Vi får väl se hur mycket jag mäktar med.

Ha nu en riktigt härlig kväll!

Kram
Lotta