söndag 27 februari 2011

Nu kommer jag att sova gott

Har haft en underbar men jobbig långhelg.
Torsdagen tillbringade vi nere på Eurohorse mässan i Göteborg. Jag åkte hemifrån 06.00 och var hemma 23.45.  Nio elever, två personal och en häst var vi som åkte ner för att jobba. Hästen användes av olika utbildningar och företag i paddockprogrammet inne på mässan.
Just denna gången var det ATG-kliniken som hade en clinic.
Dagen var som sagt lång och arbetsam, men samtidigt otroligt kul!

Fredagen arbetade jag som vanligt och på eftermiddagen så däckade jag i soffan hemma. Verkligen däckade. Jag vaknade av att min sambo stod och ropade på mig samtidigt som han sparkade på min fot... och då hade han ändå ropat en stund. Snacka om trött.

Lördagen tillbringade jag återigen i Göteborg. Denna gången med goda vänner. Vi gick först på sta'n innan vi drog oss bort mot Scandinavuim och hästtävlingarna. Hann även med att arbeta en halvtimma även då. Har nämligen gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra: haft en clinic inne på mässan. Med mikrofon. Gulp... Kan ju säga att jag hade tunnelseende på min elev och häst! Jag överlevde.
På kvällen satt vi och såg på fina dressyrritter. Och bara njöt! Egentid!
Självklart har jag handlat på hästmässan. Självklart. Men inte det man kanske kan tro på ett sådant ställe!

Tror att vi kommer att bli jättefina i dessa tröjor!

Idag har jag tagit det lugnt. Förutom styrkepasset nu på kvällen. Så nu kommer jag att sova gott!

Kram, Annica

7 kommentarer:

promenader på landet sa...

Åhh vilka jättefina tröjor! Helt i min smak! Sov gott i natt vännen och ha en bra vecka! Kram Maria

Grodmamman sa...

Vilka fina tröjor! Hade kunnat tänka mig att köpa dem själv!:)
Sov så gott i natt!;)
Kram

Malin - I min trädgård sa...

Åh det låter ju jätteroligt! Vad jag skulle önskat att jag var där... sålde hästarna när vi flyttade hit för ca 4 år sedan och nu börjar jag verkligen känna suget efter häst igen! Men men, en vacker dag kanske?

Kul att du genomförde din clinic! Bra jobabt! Ja sånt kan ju vara nervigt inför MASSOR med människor. Jag hade INTE klarat det.

Ha en bra kväll!

Kram M

Stjärnor & Champagne sa...

Läskigt:) Vi skall också till Sälen v.12, Lindvallen Skilodge...Jag längtar och där får det gärna vara snö. Trevligt med Mässan i Gtbg. och fin fina tröjor. Kram Anne

Husprojekt Drömhus sa...

vilken helg, wow! & verkligen snygga tröjor!
hoppas du hunnit hämta dig, & fått ny energi nu när solen skiner! :)

Kram & ha en fortsatt fin vecka,
Tiina

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få komma iväg på äventyr. Att få göra sådana utmaningar är jobbiga men så kul när man känner att man fixar det. Nästa gång kommer du att tycka att det inte är några problem alls...

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Marita sa...

oh himmel vilka dagar!!! Fullt upp! Underbara tröjor!
kram, Marita