måndag 21 februari 2011

Sportlov

Jaaa, då var sportlovet slut för denna gången då. Tillbaka till vardagen. Vi börjar med VAB... Suck.

Lovet har annars bjudit på en hel del aktiviteter. Vi har bland annat åkt lite skridskor. I fredags mutade jag lille killen med McDonalds... Och tänk, nu försökte han iaf att stå på sina skridskor! Ett stort steg framåt. Han har ju nämligen tålamod -2....
Helgen har vi tillbringat ute på isen vid Hindens rev. Sååååå vackert!


Promenader och korvgrillning stod på schemat. Urmysigt! Och ni skulle sett min snygga vurpa...

Vi klättrade omkring bland stenar, snö och isblock. Då sade jag till min vän: tänk om jag skulle ramla och slå sönder min brors kamera nu... 3 minuter senare... Så faller jag handlöst, men halvägs ner i snön så hinner jag tänka; KAMERAN! Tar tag i den med båda händerna och sträcker den mot himlen. Ni skulle se det kortet som vännen tog på mig då! Men kameran mår i alla fall bra. Och jag också. Jag landade i snön som tur var.

Ett sätt att fördriva tiden en VAB-dag är ju att spana efter fröer på nätet. Sagt och gjort. Nu har jag skrivit en lista. Och den blev ju som vanligt lite längre än det var menat. Men spännande!

Dags att fundera över dagens matsedel.

Ha det gott.

Kram, Annica

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Lät ju kanonmysigt med grillning och promenad på Hindens rev! Skulle vilja se det där kortet...!;)
Tråkigt med sjuka barn igen. Hoppas att ni snart kryar på er igen.
Kram