tisdag 22 februari 2011

Något ska man ju göra

VAB. Barnet sköter sig självt. Hur kan man förresten vara så oförskämt pigg när man har feber som pendlar mellan 38.6 och 39 grader? Själv hade jag ju legat och sovit hela tiden... Hur som helst, vad ska man hitta på?

Jo, man smyger omkring på nätet och drömmer om varmare tider. På Impectas hemsida till exempel. Så nu har jag beställt fröer. Tänkte vara modig i år och inte bara ha vitt och "svart". Mörkrött fungerar ju också!

                               Bild hämtad från Impecta

Tillsammans med limegröna tobaksblommor, och något mer grönt, så tror jag att det blir riktigt snyggt i mina stora lådor. Lådor som jag ställer där jag vill ha insynsskydd.
Sedan så har jag ju förstås beställt vita och "svarta" sommarblommor också... bara för att det är så snyggt! Rabatt? Det får jag gräva en ny. Behöver ändå ha en ny häck planterad för framtida vindskydd. Passar utmärkt med en lång rabatt framför. Eller hur?!?

Vårt Internet är segt som tuggummi. Sambon har "hittat" mitt mobila modem nämligen. Så nu fick jag ringa och utöka till obegränsad surf. Fungerar från och med imorgon. Lagom till att räkningarna ska betalas!

Nu kommer solen, och därmed är det dags för en kopp te i min härliga gungsoffa på altanen!

Kram, Annica

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Låter inte som att det är allt för besvärligt att vabba idag!;)
Klart att du behöver ytterligare en rabatt!;) Vart har du tänkt att ha den? Ut mot åkern på baksidan, eller?
Hoppas att sonen snart kryar på sig!
Kram

Fröken Fräken sa...

En härligt lagomt arbetsam vab-dag det där! Och nu behöver man verkligen få se lite blommor och drömma om att få se dem växa i verkligheten...

Malin - I min trädgård sa...

Ja det låter ju bra det där! Är det kanske samma limegröna tobaksfröer jag beställt? Från Impecta. De växer finfint här på fönsterbänken! Jag längtar efter de! Själv ska jag blanda dem med pasteller hade jag tänkt. Men de kommer man nog klunna stoppa ner lite var som helst...

Haha, ja det är "bara" att gräva nytt! ;-).


Hoppas kidsen kryar på sig!

Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att de är piggare. Härligt att köpa fröer då får man ju en känsla av vår. Ska på trädgårdsmässa snart längtar.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... jättesnyggt! Själv har jag inte kommit igång ännu men jag har en förhoppning om att kunna få lite ordning i min trädgård i sommar. Vi får väl se hur det blir med den saken. Jag gillar ju snittblommor som man kan plocka in och njuta av :)

Nu är det söndag och lite finns det att stå i idag. Men ikväll ska jag mysa och njuta lite! Du med hoppas jag.

Kram Jenny