tisdag 15 februari 2011

Så det blev...

Skippade promenaden i morses, det får bli ikväll istället. Somnade alldeles för sent och jag får skylla på tekniken...
När jag till slut gick upp i morses så insåg jag att det inte kom något kallvatten ur kranen. Suck.

Annica: "Hej, det är A. Jag har inget kallvatten i köket."
Rörmokaren: "Det har frusit."
A: " Men det fungerar i tvättstuga och badrum."
R-M: "Det har frusit."
A: "Fast vi har haft problem med den här blandaren ganska länge nu..."
R-M: "Jag ger mig."

3 timmar senare kommer det hit två goa gubbar... De byter blandare, under mycket diskussion. Den satt tydligen fast ordentligt. "Ja, den här har verkligen gjort sitt. Rejält sönderrostad inuti."
Och när de sätter på vattnet igen.... så händer ingenting! Skit också. R-M hade rätt.... Gubbarna åker.
Ringer efter sambon, som inte blir så nöjd när han inser att det blir till att krypa under huset för att ställa dit en fläkt. "Men sätt på kranen så nära kallvattnet som det går, kanske tinar det upp kallvattensröret."
10 minuter senare så fräser det till i kranen, lagom till att sambon svänger in på gården...


Man får vara glad att det gick lätt denna gången. Barnen och jag har roat oss med att skotta upp snö över alla ventilationsgaller i grunden nu på eftermiddagen. Hoppas att det räcker så. Och att inget hann gå sönder...

Nu ska här ätas nybakta bullar!

Kram, Annica

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Då var det jag som stod för morgonpromenaden idag då!;) 06.20 gick jag ut för att återkomma 07.30, så skönt att ha det gjort nu.
Gott det lät med nybakta bullar! Vi ska precis fika med köpta gifflar tillsammans med kusinerna A och A som jag är barnvakt åt nu i eftermiddag.
Skönt att det löste sig med vattnet.
Kram

Fröken Fräken sa...

Oj, ja inte är det lätt att vara en vattenledning i de här temperaturerna! Fast jag hör nästan aldrig om ledningar som fryser sönder häruppe, trots att vi oftast har det kallare.. undras vad vi har för hemligt knep?!

Mjuka sa...

Vilket jobb! Hoppas att allt blir bra.
Kram Malin

Its a house sa...

Fy jag känner igen mig alltför väl... Vår frysta vattenledning gick på 6000 att tina upp, roligare hade man ju kunnat ha för de slantarna!

VITA NYANSER sa...

Så skönt att det gick att fixa! Inga roliga saker!

Kram L-L

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det gick att fixa i alla fall. Inte kul att bli utan vatten. Skulle ha gått idag, men det var så kallt.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis