fredag 23 oktober 2009

Tjejer kan!

Eller hur?!? Visst är det så?!? Så försöker jag åtminstone tänka så ofta det bara går.

Idag blev jag så sugen på att göra den där blomlådan till fönsterbänken som jag har fått för mig att jag ska ha. Kommer att bli jättefin med ett adventsarrangemang i den. Japp.

Ut till ladugården och kap- och gersågen. Har jag använt förut. Kan den. Inga problem. Lätt som en plätt att ställa in grader. Tralalala... Tjejer kan.

Men vad.... sågen startar snällt,  men jag kan inte röra den ur läge. Går in och frågar sambon om det finns en spärr?!? Ja, det finns det. I handtaget. Visste väl jag. Har ju använt den förut. Går ner igen.

Går inte ändå. Är väl för klen?!? Tar i lite till. Hjälper inte. Blir småsur och börjar kratta gammalt hö och bös istället....

Så nu är det förberett för hölasset som kommer imorgon i alla fall, men någon blomlåda det blev det inte. Får väl svälja stoltheten och be sambon om hjälp... Attans skit också...

Ha en bra helg!!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Typiskt, hihi!

Men vilken snygg låda i inlägget nedan! Perfekt när man hittar sådant i sina egna gömmor :-).

Kram M

Grodmamman sa...

Eller så kommer du på problemet nästa gång du provar!;)
Har inte börjat med projektet än, mamma har barnen en stund och jag tror hon går upp i atomer om jag står och river tapeter när hon kommer tillbaka!:) Orkar inte med den diskussionen idag. Har dock börjat rensa ur garderoben och plockat ner saker från väggen bredvid.
Jag slutar tidigt på torsdagen, så kanske vi kunde klämma in en fika då?!? Jag slutar 13.15.
Kramar

promenader på landet sa...

Typiskt.... men visst är de så att tjejer kan, det är bara det att tekniken inte alltid vill vara med oss! Ha en riktigt skön helg! Kram från Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl typiskt att det ska krångla. När det blir så är det bara att ta det riktigt lugnt och gå igenom sågen väldigt noga så brukar man hitta problemet. Du kommer säkert på det.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Linda sa...

Tjejer kan ja :-) Du är duktig som sliter så, tycker jag...

Angåeende pärlsockerbollarna finns de kvar i frysen... Kan ta mä några när ljusen har kommit...

Ha en go kväll!

Kram L

Fröken Fräken sa...

Klart att man kan! Om det skulle gå åt skogen så beror det ju på något helt annat, att man just den dagen inte hade tillräckligt med inspiration ;-)

Nettan sa...

Himlar va tröttsamt när det händer, vill ju inte alltid be om hjälp...å INTE vänta på den heller!;-)
Kram Nettan

Lina sa...

Hej!
Hm, ja visst är de typiskt när man har den där inre bilden av de som man vill göra, och är SÅ laddad...och då ska verktygen sätta P för allt! =( De kanske ska vara så, kvinnan står för idén och mannen fixar under kvinnlig övervakning! =)

Ingen panik med fröna, de kan bli en leverans till våren!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Grodmamman sa...

Ni får gärna provgå imorgon, men det är ett smärre kaos i vårt hem just nu. Ni får ta det för vad det är, barnen får väl vara nere i gillestugan och leka!:)
Vi ska hämta golvet direkt efter att jag hämtat dottern, så är vi inte hemma vid två så vet ni att vi är på väg!:)
Och vadå?!? Vi har ju inte gjort något här hemma sedan i augusti!!;)
Kram