tisdag 6 oktober 2009

Ledig igen!

Veckorna går fort, alldeles för fort, och nu är jag ledig igen! Just det är ju inte så jobbigt precis, men vart tar tiden vägen?!? Herregud, jag har massor att göra och på tok för lite tid. Som tur är så har det i alla fall lugnat ner sig på jobbet nu, så det finns lite energi kvar när jag kommer hem.

Igår fick jag till slut putsat några fönster. Började med de där som jag inte vill göra med en 3-åring hemma. Tycker inte att han behöver veta att man kan hänga ut genom fönstren på 2:a våningen! Resten funderar jag på att göra idag.

Men, har tyvärr fått besök idag... av fru migrän... ett väldigt oönskat besök faktiskt... och hon fattar dessutom inte piken av tabletter i mängd... hoppas att hon sticker snart... jag ska ju putsa fönster!!

Ha en bra dag!

Kram, Annica

9 kommentarer:

CHESS Blommor o Inredning sa...

Jag kämpar oxå med att vänta med julen :)
Men en sneakpeak känns kul.

Har hört att botox i bekymmersvecket ska göra mirakel för migrän, o rynkan!
Krya på dig!

Kram Jeanette

Linda sa...

Lura henne att de finns mumsig fika nånstans i långt in i skogen ;-) Bara hon inte kommer hit så får hon vara vart som helst!

Bra att du inte lär dina barn hänga i fönstren oxå ;-) Kan tänka mig hur de hade sett ut om dom hade sett på när du hängde ut genom fönstret.. O mamma säger: Såhär kan man göra men de är inte rätt!!!

Kram L

Grodmamman sa...

Ja, någon E eller O vill man ju inte se hänga ut genom de fönstren!:)
Ibland önskar jag att jag var ledig en dag i veckan jag också. Å andra sidan har jag fått ett lyxproblem. Jag måste ta ut 10 semesterdagar till innan nyår!:) En av dem ska gå till en heldag i Göteborg hade jag tänkt mig. Åka tåg ner och bara gå på stan och mysa, gå till mysiga affärer man läst om och bara njuta av livet!:)
Kram

Skatan sa...

Hej!

Hoppas frun har gett sig av. För gott den här gången!

Sköt om dig!

Anna

Lina sa...

Hej!
Hoppas att du mår bättre nu! Typiskt med migrän när man är ledig och allt, då har man ju inte tid med sån´t!

Oh, här skulle de också behövas putsas fönster...men de får vänta ett tag. Just nu spöregnar de och blåser ute, så de kanske blir lite renare av de =)

Aha, lammöron är som ogräs! Hoppas att de frodas här hemma oxå!!!


Må så gott & ha en fortsatt bre vecka! Kram, Lina

Helen sa...

Inget trevligt besök du fått idag, och hon har säkert inte vett att gå. Hoppas att du lyckas sparka ut henne.

Domus Dulcis Domus sa...

Mycket att göra.... då brukar hela jag kapsejsa och inte få tummen ur för något. Just nu är det möten som präglar tillvaron och då får allt annans stå tillbaka. Hoppas fru migrän gav med sig, hit brukar hon inte komma och det är jag glad för! Krya på dig kram

kardemumma sa...

Migrän är vidrigt! Hoppas att du känner dig pigg och alert snart!
Tänd tonvis med ljus och drick ett gott te och en bit mörk choklad ;)
så fixar du resten av fönsterputsningen!
Kramar C

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att få vara ledig. Vi ar ju höstlov v 44 men då är det fullt med studiedagar så ledig blir man inte. Putsa fönster vill jag förtränga, men är väl så illa tvungen snart. Hoppas att att du blir av med migränen snart.

Ha det bra!
Kram Ullis