söndag 11 oktober 2009

Nyklippt

Tyvärr kan jag inte lägga ut något kort på min NYKLIPPTA HÄCK idag. Den blev annars jättesnygg faktiskt. Om jag får säga det själv alltså.;) Så nu sitter jag här med darrande armar och kittlande fingrar, jösses vad trött jag blev! Det var första gången som jag klippte med häcksaxen. Förut har jag gått runt med en sekatör... och hur lååååång tid skulle inte det ha tagit?!? Jag bestämde mig för att; nu var häcken stor nog att tas med saxen. Det gick ju bra mycket fortare, men jag blev också tröttare!

Igår tog vi upp vår båt, så nu är det fullt i skafferiet av allt som vi skulle ha ätit den här sommaren, men som inte blev uppätet på grund av regnigt väder. Otur. Nu har jag en massa goda kex i skåpet....

För övrigt så fortsätter storstädningen med tillhörande fönsterputsning. Igår var det kökets tur. Det var väldigt mycket trevligare att äta där idag, när man kunde se ut genom rena fönster igen!

Nu ska jag titta runt lite hos Er!

Kram, Annica

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott då!!! Bara att tugga och mysa... Jag klipper också våran lilla häck med vanlig häcksax. Bra för gäddhänget!!! Ha de gott!

//Cissi

Signe 1 sa...

Kikar in och Önskar dig en trevlig kväll!:-) Tävling hos mig om du har lust:-)! Kramen Sofia

Grodmamman sa...

Duktig du är då!;) Här är det maskindriven häcksax som gäller och dessutom är det makens jobb!:)
Här fick maken dammsuga förra veckan och nu är vardagsrumsfönstren redan skitig igen.
Har bokat in den 28:e i almanackan, längtar redan!:)
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hmm... du ger mig massor av dåligt samvete! Jag borde också varit ute i trädgården och höstfixat lite denna helgen. Men det fanns inte plats för det i schemat tyvärr. Kanske nästa... och fönstren borde jag också putsa. De ser förskräckliga ut. Vad duktig du har varit!!

Kram Jenny