måndag 2 november 2009

Nu närmar det sig...

I förra veckan hade vi några underbara höstdagar med strålande sol och frostiga nätter.






Häggmispelhäcken såg ut som om den brann i solskenet!

Men det var då det. Nu ligger löven snoriga och hala på marken. Vinden viner runt huset. Vinterjackan åkte på äldste sonen i morses.

Men det måste väl ändå betyda.... att nu kan man se framåt, mot advent och jul?!?! Det måste ju vara så?! Eller hur?!?

Ut och plocka mossa med andra ord. Tjohooo!!

Ha en bra vecka! Själv åker jag på kurs till Uppsala några dagar nu. Ska bli otroligt beläst på hästens träningsfysiologi är det tänkt. Undrar om man kan anamma det på sig själv sedan?!?

Kram, Annica

18 kommentarer:

Grodmamman sa...

Mysigt det var med en fika i kaoset! Det måste vi snart göra om, fast då inte i kaos!:)
Kör försiktigt nu imorgon.
Du kan väl tala om när du hittat den där gransorten i affären, blev sugen på att göra någon krans jag också. Var plockar du mossa?
Härliga bilder du visar också!:)
Kram

Grodmamman sa...

Det gör jag gärna! Vi kan väl höras i slutet av veckan?!?
Kram

Anonym sa...

Fina bilder... Jo det är ej många löv kvar på träden här inte... Visst nu är det tillåtet att krypa upp i soffan och tända massa ljus och mysa!!! Ser fram emod advent!
Ha det stå trevligt på kursen...

Lina sa...

Hej!
Ja, nu är de verkligen höst...synd att alla dagar inte är krispiga och soliga! Här har vi haft regn och grått i 2 dagar nu =(. Saknar redan vår och sommar...men precis snart är de advent och jul! De piggar upp!!!

Ha de så bra på din kurs i veckan!

Må så gott, kram, Lina

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men åker du till Uppsala!!
vart då??
Där bor ju jag! :)

Maila om du e kvar o vill ses en snabbis om du hinner o har lust!

Kram Jeanette

johnssonjeanette@hotmail.com

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs Annika!!
Härligt det måste va att få jobba med det man älskar!!! hoppas du får det trevligt i Uppsala med!!
Kul att att du vart här o ridit;))
ja töserna har med d tagit den turen på sina år i ridskolan!! De var hästtokiga förr..börjadfe på knatte ridning i anderstorp, såå mysigt där...fortsatte på stallet här..men när de var dax att byta till de stora hästarna,då svalna intresset..skönt tycker jag som är hästrädd:)
gillade att ut o gå med hästarna..men att va i båset o rykta fick jag panik av:))

Ha det gott!!! Kram Millan

Vända blad sa...

Hej! Jo, det var dags att göra något åt jultidningsberget...
Så vackra höstfärger ni har hos er! Här har det snöat igår och idag, jättemysigt, men nu regnar det... =( Trist!
Hoppas ni får en fin helg!
Ha det gott!
Kram Maria

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Så det är på Ultuna du håller hus :)
Jag ska kolla upp öppettider på stan i december. Skulle va kul att ta en liten runda o träffas :)

Ha det såå jätteskönt i helgen!

Kram Jeanette

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga bilder och visst är det vackra färger när solen skiner. Då är hösten som finast. Jag är ju ingen höst människa, vill ha värme....Hoppas att det gick bra i Uppsala.

Kram Anne

Snövita drömmar sa...

Härliga höst bilder du visar!!
Hoppas du får det trevligt i Uppsala, min hemstad som jag dock flyttat ifrån.
Ha det så bra!!

Signe 1 sa...

Vilka fina bilder du visar!:-) Hoppas det var trevligt i Uppsala, där bor min sis:-) Kram Sofia

Fröken Fräken sa...

Jag hade tänkt ge mig ut och samla in naturmaterial till ett och annat igår. Men marken var frusen och överallt täckte snön... så så gick det...

Grodmamman sa...

Tack för idag! Var himla mysigt och på vägen hem pratade vi om att åka ut till Källstorp (?) någon gång och ta med fika!:)
Kram

Lina sa...

Hej!
Kikar in för att se om de fanns nåt nytt att läsa =)

Må så gott & ha en bra vecka!!!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Tack för påminnelsen om mossan. Får inte glömma den i år innan snön kommer.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Vi är själva jätte nöjda!:) Och nu börjar dottern få panik över alla små prylar hon har, så idag röjer jag lite åt henne då hon är hos en kompis.
Igår firade vi kusin A, mycket trevligt faktiskt!:)Nästa helg är det dags för kalas för våra barn. Barnkalas har vi inte diskuterat än, sonen vet inte om han vill ha något. Ev tar jag ledigt och är med honom i skolan en dag och sedan åker vi och bowlar istället.
Kram

Anonym sa...

Hoppar in för att säga hej då på ett tag iallafall. Lägger ner min blogg då jag ej hinner med den i den utsträckning jag vill. Ha de gott och sköt om dig!

//Cissi

Hanna sa...

Så vackra höstbilder.
Hanna