måndag 12 oktober 2009

Bilder

Här kommer bilden på min fiiiiina häck!



Ser ni?!? Klippet ligger kvar, jag var alldeles för trött för att orka köra bort det igår. Har idag träningsvärk i både armar, ben och rygg efter att ha stått och balanserat på en aluminiumbock med en stor häcksax i händerna. Skönt!

Dessa underbara kastanjer! Vilket gratispynt! Så vackra! .... men gräsklipparen tycker inte om dem så där värst... det smäller rätt så bra när man kör över dem. Bäst att kratta bort dem. Japp, ytterligare en sak till "att-göra-listan". 



 Den där listan börjar bli väldigt lång... Måste ta tag i den till helgen, på lördag får det bli. Ja, jösses, på söndag så är jag ju upptagen med något annat läskigt... Blir bra att rensa huvudet med trädgårdsarbete på lördag! Hoppas därmed på hyfsat väder?!?

Ha det gott!

Kram, Annica

8 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!! Så fin den blidde..bra kämpat!!!
ja kastanjer är såå vackert..vi har plockat lite här som vi ska ha till pyssel!

Det gick finfint at låta bli muffinsen!!! Har tappat suget..lika bra att passa på att baka då;)) För förr el senare är det ju tillbaks!!
Har gjort nytt storkok av soppa idag..har jag till denna vaeckan med;)))

kram ♥

Fröken Fräken sa...

Nu börjar listan på det jag önskar mig bli rätt lång:
Jag önskar att det var sådär grönt här fortfarande
Jag önskar att det fanns kastanjer här
Jag önskar att jag hade en gård där det växte både häck och kastanjer
;-)

Grodmamman sa...

Så fin den har blivit, häcken!:)
Inte fel att ha en egen kastanj, å andra sidan har vi det ute i parken.
Vad ska du göra för läskigt på söndag? Blev ju jätte nyfiken!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Vi får nog vänta i många är innan vi får några kastanjer på vårt träd.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Kaffe och Mazarin sa...

Det blev ju bra!!!!:)
Ha en bra kväll!!!!Kramiz

Vända blad sa...

Det är inte alla som har en sån snygg häck att komma med ;) Vad duktig du har varit! Här har vi tyvärr inga kastanjer men jag minns hur lena de var att hålla i handen...
Kram Maria

Lina sa...

Hej!
Ja, att klippa häckar de tar på krafterna, men så fint de blir efteråt! =) Vi har en gamal blandhäck som maken sliter med ett par ggr/år...de är toppen för vi har ingen insyn, men vad den växer och ojämt dessutom!

Har plockat lite kastanjer idag och sånadär frökapslar som der ut som små blommor...är de bok eller? Dålig på sånt! De blir nog en bild på bloggen, kanske du kan hjälpa mig!

Må så gott, Kram, Lina

Linda sa...

Snögg häck, Annica!!!

Jaa, tänk va sköj de ska bli o skumpa runt på fyrhjulingen :-)
Lätt att fartdåren kommer fram oxå kan jag tänka mig...

Vi ses!!!

Kram L