torsdag 15 oktober 2009

Min egen lilla loppis

Häromdagen gav jag mig iväg till min egen lilla loppis.

Den jag har i ladugården. Särskilt bland mammas grejer, gamla garageprylar mestadels. Men även ett och annat fynd! Det var ju härifrån som jag hämtade upp den fina ägglådan i trä som nu fungerar som pall i hallen, med förvaring inuti.
Denna gången hade jag spanat in en liten förvaringslåda i trä med en massa slangklämmor i. Tog med mig två glassbyttor ner i utbyte och bar in trälådan. Tydligen har min pappa snickrat ihop den lite snabbt när han behövde lite förvaring, och det ni, det var inte dåligt av honom! Han gillade inte trä. Plåt skulle det va'!

Nu står den i köket, nydiskad, som ljusförvaring. Praktisk funktion blandat med lite minne och nostalgi.



Ha det så bra, alla ni go'a!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Men så praktiskt med en loppis så nära.. alltid öppet och så kan man lämna in andra grejer där och ändå inte förlora dem! Det var då en charmant låda!

Jag har också hört det påstås att det blir ljusare när snön kommer. Det är bara ljug kan jag tala om!! Det finns inget förmildrande med snön...

Lina sa...

Hej!
Inte dumt med en egen loppis =) De har ju en annan i källaren. jag fyndar och sparar på hög...hoppas ta mig ner i helgen och göra några fina fynd! Är sugen på att röja på bänkarna i köket...har fynd i källaren som jag gärna vill ha upp!

De var rosa, dubbel akeleja och mörlila enkel som jag skickade till dig- blandat dock....hoppas de var ok?


Må så gott & ha en trevlig helg!
Kram, Lina

♥ Fyra årstider sa...

Det blev både praktiskt och fint.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Vilken fin låda du hittade! Alltid kul när sakerna har minnen och en historia bakom.
Hade missat detta inlägg, syntes inte hos mig. Konstigt.
Pratade med A-L ikväll och vi är hjärtligt välkomna dit på nyår!:)
Kram

promenader på landet sa...

Vad smidigt att ha ett eget loppis och din låda är verkligen jättfin perfekt till ljuslåda! Kram från Maria

The Primetime family sa...

Underbart med loppisfynd! Trevlig helg! towe.

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken jättefin låda tycker jag!! Själv är jag väldans förtjust i trä som är så levande och fint material :) Och perfekt med ljusen nu när man eldar dem varje kväll känns det som. Det känns som om hösten precis har börjat men nu är det nästan slutet på oktober och november stundar. Då är det dags att förbereda sig för julen...

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Jessica sa...

Finfin ljuslåda, och alltid kul med gamla saker, med nostalgi och lite minnen!

Må gott,
kram
Jessica

Grodmamman sa...

Jag säger bara "kvinnlig list"!:) Är helt övertygad om att jag inte kommer att varken få eller behöva genomföra renoveringen själv! Men om jag inte börjar så blir det inte gjort innan nyår i alla fall!
Kul att köpa bebiskläder också. Fick reda på från lillebror att kusinen fått en kille. Det är dåligt med tjejer i den släkten!:) Men snart har vi väl ett eget fotbollslag med kusinbarn.
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Lyxigt med egen loppis;)) har även jag,,i åde garage, förråd o vår utbyggnad...hmmm skulle nog kunna inreda et torp el stuga..sparar på allt..alla möbler o prylar..hopplös..men har såå svårt för att slänga...kan ju va bra att ha nån gång;))
Go kväll! Kramis Millis ♥

Nettan sa...

Hejsan! Å tackar för grattishälsningen hos mig!
Va himla praktiskt att ha en helt egen loppis där man kan hitta såna fin grejor!!;-)
Kram Nettan

himmel och hav sa...

Det vart superfint med ljus i den lådan! Nu fick jag lite inspiration, hi,hi!
Ha det bra!
Kram Veronica

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att göra sådana fynd. Det var jättefin.

Ha det bra!
Kram Ullis