onsdag 30 september 2009

Ledig underbar dag

Igår hade jag min lediga dag den här veckan. Och vilken dag! Solen sken från en klarblå himmel! Man ville ju bara vara ute!

... så några fönster blev det inte putsat här inte! Vilket egentligen var planen...;)
Istället så planterade jag.



Fint va!?!

Det blir nog ännu finare till våren när de här har kommit upp!



Tror ni inte?!?

Idag har jag för första gången fått min 3-åring att städa på sitt rum alldeles själv. Det är en seger det! Att det sedan var ikastat i lådorna huller om buller, det får jag stå ut med! Det gick ju i alla fall att dammsuga.

Ser för övrigt fram emot nästa vecka då min tillvaro lugnas ner lite till. Hoppas på mer tid till höstpyssel bland annat!

Ha det gott!

Kram, Annica

13 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Vad skönt det låter med en ledig dag mitt iveckan och vilken tur du hade med vädret, härligt! Inte dåligt att få 3-åringen att städa det är knappt att jag lyckas med som har en 5 och en 8 åring! Ha det så bra! Kram Maria

Domus Dulcis Domus sa...

Så härligt att i hösttider planera för en ny kommande vår.....
Kram Ulrika

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att ha en dag ledigt i veckan. Funderar faktiskt att gå ner i tid lite efter jul. Kylen jag, har uppdaterat om den i mitt inlägg idag:(

Kramar Ullis

Jessica sa...

Hej, tittar in här för första gången (minns inte att jag varit här förrut i alla fall).
Mysigt med en ledig dag mitt i veckan, känns lite lyxigt!
Bra jobbat att få 3-åringen att städa, det är inte det lättaste...

Tittar gärna in igen!
Må gott,
kram
Jessica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi;) *ler gott åt din kommentar*

har just varit på sv kyrkan ikväll!!!;))
O ska dit i morrn bitti!!!

Nej...jag är INTE religös;) Men barnen har mycket olika aktivitetr där...det är så där vi bor..ett litet tillhåll dit alla går..väldigt många;) ialla fall.
Idag var det pysselkväll med änglatema..familjekväll..sonen spelar gitarr , liksom halva hans klass gör!!!så det var mat, fika, pyssel o lite mysstund på slutet då barnen uppträdde!
De har så en gång i mån.

I morron ska jag dit tillsammans med alla andra hemmavarande mammor o babysar...de har en egen öppna förskola för oss här..mysigt!!Träffa alla nya mammisar!!!


jaja..vad jag pladdrar;)
Så gött att lära 3 åringen att städa efter sig;)) Det är rätt de ska läras i tid!!!;))

Go kväll!!!

Signe 1 sa...

Härligt att plantera lite:-) Ja det var verkligen en fin höstdag både igår och i förrgår, jag gillar! Må gott, kram Sofia

Grodmamman sa...

Hade "ledig" dag igår då jag hade vab för sonen. Här tvättades det och spelades yatzy åtskilliga gånger!:) Är regerande mästare efter 9 omgångar!:)
Inte dåligt att få 3-åringen att städa, knappt jag får min blivande 7-åring till det!:)
Kram

Prima Gård sa...

Vilken trevlig blogg du har! Kul att hitta hit.

Skolresa i Skåne, jo jag tackar jag. Var nog befogat med en ledig dag kan jag tro..?! ;)

Hils,
Emma

Fröken Fräken sa...

Knepet du använde för att få 3-åringen att städa skulle jag gärna vilja få ta del av... det kanske skulle kunna användas på en ett par år äldre herr Fräken? ;-)

Vita drömmar och choklad sa...

Det började med en riktigt kall morgon där jag fick skrapa rutorna men slutade med en skön eftermiddagspromenad i solen ;)
Fönsterputsning kan vänta någon dag.. kanske får du hjälp av treåringen med det :)
Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Tack för din goa hälsning! Ja det där skulle jag behöva göra... både putsa fönster och plantera lökar. Det är ju så himla härligt på våren när de kommer upp juh!

Hoppas att din helg blir bra!

Kram Jenny

Vända blad sa...

Vad kul att tänka på våren! Det kommer säkert att blomma vackert hos dig =)
Ja det är bra när barnen städar sina egna rum...här är det lite si och så med det. Ibland funkar det jättebra, ibland inte alls. Men duka och plocka ur diskmaskinen det gör dom titt som tätt. Hoppas ni får en fin helg med mycket solsken!
Kram Maria

Lina sa...

Hej!
Oh, va skönt med en ledig dag! e skulle behövas här hemma också =)! Efter sommarn tycker jag att tiden går ännu snabbare än vanligt, vi hinner ingenting! Igår fick jag i alla fall städata hela huset, skönt att slippa göra de på helgen!

Fönsterputs, ja de behövs här hemma ockås, men de får vänta...vi har 2 3års kalas att hantera i helgen! =) Kul, men en hel del jobb!

Jösses, en 3åring som städar...Lilla E vägrar att städa själv. Hjälper jag till gåt de ganska bra...men, men de är mycket trots och då ska man ju säga nej till allt! Puh!

Må så gott & ha en skön helg! Kram,Lina