lördag 2 maj 2009

Uteliv

Ja, nu vill man verkligen inte vara inne mer än nödvändigt.
Gårdagen tillbringade vi traditionsenligt ute på Hindens rev. Detta har sambons familj gjort sedan han var liten, och nu har jag gjort det i 19 år! Barnen börjar förstå att det är tradition de också. Vädret var alldeles underbart och vi bara njöt!
När vi kom hem så gick jag en liten runda runt vår lilla fastighet.
Varsågoda, lite vårbilder!

Framfartsvägen till vår lilla gård.

Min lilla rabatt vid brevlådan.

En av mina absoluta vildblommor, Humleblomster, blommar redan!




Den enda gula blomma som får finnas i min rabatt...
Visst är den underbar?


Och nu är det dags att gå ut igen!!!


Ha en bra dag!

Kram, Annica

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Är ju underbart just nu! Såg i spegeln i morse att även jag hade fått lite färg, härligt!:)
Tänkte faktiskt ta en tur ut till er i helgen så att jag kunde lämna av tygerna. Hör av mig innan i så fall!
Kram

Hjärtans sa...

Hej! Vilken fin tulpan. Här grejas det för fullt med utbyggnad och målning invändigt av barnens lekstuga. M är och grejar i stugan just nu och jag bakar en paj. Ska ut till kompisar ikväll och äta gott! Kram J

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt väder ni har! Så kul att ha en sådan tradition tillsammans. Det betyder mycket för allihop tror jag. Och din blomma är sååå fin! Jag gillar ju gula blommor då förstås... :)

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Är ju kul med traditioner när man trivs med dem.


Ha det bra!
Kram Ullis

In my house sa...

Heeeej.... Visst 'r de underbart ute nu,,,, våra äppelträd är helt vita,, sååå fint!

Ha en bra söndag kraaam j

In my house sa...

Hallo.... Näääääää, chokladis,,, det är en skröna som många har sagt!!!! Det blir bär på en enda oxå!!!!! fast jag ska köpa 1 till,,, en annan sort!!!!

Ha de gottit kraaam j

Mitt smultronställe sa...

Hej!!
Nä inne är man inte mer än nödvänigt i detta fina väder!!!
Fina bilder du visar!! Alla blommor och löv bara exploderar ute!!

Hoppas du får en bra vecka!! Camilla.

♥ Fyra årstider sa...

Liten rabatt? Jag tycker den ser stor och fin ut.
Kram Lotta

Vita drömmar och choklad sa...

Vackraste tiden är nu. Efter en lång vinter exploderar våren och försommaren i vackra färger. Fina bilder!
Kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Ja, ni har då verkligen mer sommar än vår! Nu har jag faktiskt sett att endel träd börjar knoppas även här. Härligt ställe det där verkar vara!

Lina sa...

Hej!
Ja, när vädret har varit som de vait vill man bara vara ute!!! Tyvärr verkar ju värmen vara slut för den här gången...Kulingvindar och regn sa de på vädret förut...Brrr! Nu är man ju van vid sommarväder!

Hindens rev är fint! Jag har en kompis som bor i Lidköping, vi var där ute för några år sedan och kikade!

Må så gott & ha e bra vecka! Kramar, Lina

Lina sa...

Hej igen...jo, Curryörten! Jag fick tips att använda den i kalla såser bla. De är allt jag hunnit testa än så länge!

/Lina