onsdag 6 maj 2009

VAB

Sitter hemma med snoriga barn idag.

Den äldste sonen har hostat hela natten, han får en skällande hosta när han blir förkyld, så det har ju inte blivit så god sömn vare sig för honom eller mig.

Den lille är "bara" snuvig. Fast något lurt är det, för han somnade i fotöljen vid 10-tiden nu på förmiddagen. Hmmm... hoppas att det är snabbt övergående.

Jag försökte i alla fall ge dem en vitaminkick med en fruktsallad till mellanmål. Hoppas att det fungerar!


Önskar Er en bra dag!

Kram, Annica

17 kommentarer:

Hjärtans sa...

Hej, jag är också hemma idag. Barnen är på dagis. Fruktsalladen ser supergod ut. Hoppas att jag en dag igen kan äta det. En kollega till mig som hade astma och allergi gick på heeling och blev mkt bättre. Kan vara värt att prova. Kram J

Fröken Fräken sa...

Försöker också bota förkylning med fruktsallad och andra sätt att trycka i mig c-vitamin. Och lite piggare börjar jag ju känna mig, så det kanske funkar!!

Mitt favorithatobjekt vad gäller kläder från 80-talet är sådana där snow washed jeans, och de börjar ju tyvärr dyka upp överallt...!!

Hoppas det snart är friskare takter hos er!

Grodmamman sa...

Här har vi en sjuk son. Börjar bli lite orolig då han spyr upp allt han dricker. Därför vill han inte dricka överhuvudtaget. Hoppas verkligen att han mår bättre imorgon.
Gott det såg ut med fruktsallad!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att de piggnar i snart. Är ju inte kul när barnen är sjuka. Så grönt och fint du har. Ser ut som om ni redan har klippt gräsmattan.

Kramar
Ullis

villan vid vilan sa...

Tråkigt med sjuka barn hoppas de kryar på sig snart...men det härjar ju elaka baciller nu......Ja du har väl rätt...det där med stora och små barn.......grabbar hi hi men ibland får jag ge mej.....fast jag är envis.....

Helena sa...

Inge kul när barnen är sjuka... hoppas de piggar på sig av vitaminkicken =)

Stor kram/Helena

Livet på Marbogården sa...

Värst vad "alla" barn är sjuka, sitter också hemma med sjukt barn.
Krya på er:)

Grodmamman sa...

Här har nu sonen sovit en natt i mammas säng, mamman fick ta hans!:) Nu mår han bättre och har fått behålla allt han dricker, så skönt! Han blir ju så här ibland när han blir övertrött, men det gör det inte mindre jobbigt. Får se hur det är när jag kommer hem i em.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag går också här och känner mig lite låg..känns som jag har något skit i kroppen..men det bryter inte ut. Hoppas det snart blir bättre för er.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Vad gott med fruktsallad. Inte allt för ofta jag äter det. Lite för jobbigt att skära alla grönsakerna tycker jag *ler*

Men du - pilstaketet där vid ditt land är ju jättefint! Inte ska du väl ta bort det? Jag som älskar pil...

Kram Jenny

Nettan sa...

Hoppas sjuklingen kryar på sig å att ni får en bra helg!
Kram Nettan

Unknown sa...

Hoppas barnen mår bättre nu när det snart är helg och ledigt. Ville bara berätta att idag har jag och E bakat världens godaste vaniljbiscottis. Tack för tipset, det blir nog många fler "såna bak". Läs gärna syrrans blogg. Ha en skön helg. Marie.

In my house sa...

Ååååååååå vad de va längesen jag gjorde friktis sallad =) måste ja göra nån dag... Jag går oxå omkring å snorar, muttrar å hostar!!!! =)

Kommer du till mig oxå då =) med fruktsallad??? hi

önskar dig en mysig helg :)

Kraaam josse

Lina sa...

Hej!
Hoppas att dina små sjuklingar är på bättringsvägen! Inge kul att vara sjuk!!! De har blivit en och annan vab dag här också i vår. Kommnde lön är den första utan vabbdagar sen i höst! Gött! Mer pengar i kassan ;- )

Må så gott & ha en fortsatt bra helg! Kramar, Lina

Linda sa...

Tack kära du!!!

De ska bli spännande... O säkert helt livsfarligt samtidigt ;-)

Hoppas att du kan göra en sån där go fruktsallad nån mer gång ;-)

Kram L

Anonym sa...

Hej! Hoppas att barna har frisknat till och kanske med hjälp av vitaminkicken du gav dem. Gott med fruktsallad.
Vilken härlig rabatt! Vad har du för blommor i den. Hoppas att allt annat är bra med er i familjen!

Må gott!

//Cissi

Mjuka sa...

Här har det också varit mycket vabbande, men vi delar på det, så det känns helt ok
Ha en skön söndag
kram Malin