måndag 11 maj 2009

Fullt upp!!

Nu var det läääänge sedan jag var inne i bloggvärlden, nästan en hel vecka!

Jag måste få tacka för alla kommentarer som NI lämnar. Jag blir så glad!!! TACK!!


Förra veckan tog våra 3:or studenten. Studentmiddag på onsdag kväll, provapå-kväll för de elever som sökt till oss på torsdag kväll... Och så den stora dagen på fredagen! I regn, blåst och kyla... Stackars huttrande tjejer i tunna sommarklänningar... Och jag mitt nöt hade också tagit på mig alldeles för lite, så det blev till att ta på sig stalljackan! Snyggt!


I går så var vi på Liseberg på trädgårdsmässa. Vår skola hade en idéträdgård där som skulle bemannas på dagen och plockas ner på kvällen. Vilken tur jag har som kan förena nytta med nöje så där!!!


Och på sätt och vis var det också tur att jag är luspank just nu... Så det blev bara några getingfällor....



.....och några limefärgade klematis och en murgröna! Det var ju inte helt fel att vara där på söndagen när utställarna började rea ut växterna. ;)



Så idag är jag lite trött efter en sen gårdagskväll... Ska snart gå och lägga mig, måste bara titta runt lite hos Er andra först!!

Ha det gott!


Kram, Annica

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Låter verkligen som om du har fullt upp. men vad tidigt ni har studenten. Här får de vänta i fem veckor till innan de är klara. Låter ju lite kallt med tunn sommarklänning. Vilka fina saker du har köpt.

Kram Ullis

Anonym sa...

Kul med rea shopping!!! Det sitter aldrig fel!

Ha de gott!

//Cissi

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Klematis är en riktig favorit. Den blir fin överallt :)
Getingfällor har jag kollat på många gånger, de är ju fina..
Men funkar dem tror du?


Jag har åkt på nån förkyln.variant.. Barnen har legat alla 5 så det var ju väntat..

Kram Jeanette

Grodmamman sa...

Här är en till som har fullt upp! Men på fredag ska jag fira att min högskolekurs är klar (redovisning imorgon) och att alla mina utvecklingssamtal är gjorda! Jag och svägerskan J pratade om att ta med dig på krogen då, men tyvärr jobbar sambon så det får bli en annan gång!:)
På stugan är det den lilla hörnan på baksidan mot trädäcket som fått glasdörrar. Ena sidan hann ju pappa sätta upp glas i, men nu är det skjutdörrar hela den sista sidan. Sedan har de isolerat själva väggarna på stugan och satt upp ny vitmålad panel. Jätte fint var det, men som sagt, dörrarna var farliga!:)
Trodde väl aldrig att du skulle komma hem tomhänt från en trädgårdsmässa!;)
Kram

Lina sa...

Hej!
Aha, du var på plats på mässan!:-) Nja, jag kan inte säga att jag kommer ihåg namnet på skolan, men såg säkert montern! De fanns ju SÅ mycket att kika på....

Må så gott, kramar Lina

Fröken Fräken sa...

Ja, tiden bara svischar förbi! Särskilt helgerna.. men har ni studentfirande redan? Här är det först runt den 12 juni.