tisdag 5 maj 2009

Ledig, mulen dag

Ledig dag idag, och regnet det faller... Fast jag ska inte klaga, för det behövs lite regn nu!

Tittade ut på min rabatt från andra våningen och insåg att det växer så det knakar!

Bestämde mig just också för att ta bort pilen från det lilla staketet och ersätta det med.... rep kanske?!?

Häromdagen var jag och handlade lite på Coop och hittade den här söta förvaringsburken som ska hamna i barnrummen. Förvaring kan ju faktiskt vara både smart och lite snygg/söt!

Funderar på om jag skulle ta och baka något... Vaniljbiscottis kanske? De är i alla fall vääääldigt omtyckta av barnen! Och mig också för den delen!

Ha en bra dag!

Kram, Annica

10 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vaniljbiscotti lät gott. Har du vaniljstång i då, eller hur mkt vaniljsocker. Älskar vanilj :)

mera frågor ;)
Fläta Pionstöd, kan du kanske köra en liten utbildning här på bloggen?
Jag har flera pioner o de ser inte kul ut på sensommaren efter ett spöregn... Mer liggande då ...

Visst är det härligt när man ser hur allt kommer upp!
Jag flyttade om lite i rabatterna i höstas o bestämde att inte röra något till våren för detta blir BRA!! Sen har jag liksom glömt av hur jag tänkte... Så det ska bli kul att se hur det ser ut om nån månad eller så *fniss*

Ha det toppen!

Kram Jeanette

Grodmamman sa...

Härligt med ledig dag!:) Här tycker vi att det gärna får regna på nätterna ett tag nu, för regn behövs det ju! Sambon är mer än nöjd med att få snickra nu!:)
Påslakanen är köpta på Hemtex, deras märke "Living by hemtex" och jag gillar dem jätte mycket. La i dem direkt igår igen!:)
Kram

rosenskära sa...

Tycker nog att pilstaketet är fint som det är, men så är jag också lite svag för pil!

Här har vi 7 grader, spöregn och iskall vind idag, kul med omväxling - not!

Lena

Nettan sa...

Å va fint det ser ut i din rabatt, å jag tycker pilstaketet är jättefint!!
Efter regn kommer solsken!;-)
Kram Netan

Dicksonska våningen sa...

Det ser ut som det blir en fin rabatt i år hos dig!
Själv har jag ju numera jordgubbar och hallon på G i rabatten. Hoppas på en fin skörd!

Ha en skön ledig dag!
Kram Annika

Fröken Fräken sa...

Ja, hej bara vad det växer! Här är det ganska grått också idag och det ser ut som om det ska börja regna precis när som helst.. ja, bara det inte snöar så! ;-)

Pyssel föder sig själv. Ja, alltså börjar man pyssla så kommer man bara på än mer idéer osv och så står man där bland kotavlor, plastmuggsbollar och fejkrullgardiner... ;-)

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker det ser jätte fint ut med pil och vilket stort land..älskar att gräva och skita ner mig i landen.
Kram Lotta

Hjärtans sa...

Hej! Vad rabatten ser fin ut. Här har vi grejat med utbygget idag. Dessutom har jag gjort ett nytt inägg. Kram J

villan vid vilan sa...

Vilken trädgård jättehärlig rabatt jag bara undrar hur får man det såååå fint?...Är du bra på växtligheten..jag har dålig koll...köpte pelargoner häromdagen och satt ut men nu regnar det så mkt så de har fått komma in i nya farstun....vad vet jag men man vill ju att de ska hålla sig ett tag i allafall... hi hi på återseende

kardemumma sa...

Jag hade regn hos mig oxå! Skönt dock för mig som har pollenallegi.
Idag ser det betydligt bättre ut,solen har börjat tittat fram..
Vaniljbiscotti lät mumsigt!
Själv dreglade jag i Sommarens Söta igår,vackra bilder och underbara recept!
Kramar C