måndag 25 maj 2009

Oj, oj, oj....

...vad tiden går! Det känns som om det var en evighet sedan jag var inne i bloggvärlden! Över 1½ vecka sedan!!
Sedan dess har jag jobbat, storstädat huset, gjort sommarfint på pappas grav, skällt på barn, skurat gamla putsade väggar, bakat, städat båten, vaxat båten, malt lammfärs..... och framför allt så har vi haft ett 3-års kalas här!!! Imorgon, tisdag fyller vår minste år. Tänk att det är 3 år sedan som jag åkte fram och tillbaka till BB i en vecka?! Känns som alldeles nyss. Och inte ett år äldre har ju jag blivit förstås!
Angående det trista fyndet... det innebär att tandis måste riva ur en rotfyllning, behandla under minst tre månader och sedan fylla igen... Och jag som har sådan tandläkarskräck. Jag frågade artigt om han inte kunde klubba ner mig innan nästa besök? Nähänä, inte det... taskig service på det där stället tycker jag. Tack till er alla som tycker lite synd om mig!
Det jag njuter mest utav just nu, förutom min familj förstås!, är trädgården! Oj, vad det växer!

Idag tog jag med mig kameran ut...

Mina "Black parrot" tulpaner blommar ännu...

Jag älskar Akleja... Den här sorten grävde jag upp ur gruset på framsidan av huset.


Allium-bollarna är såååå fina!

Här är min stolthet; Avenbokshäcken!! Jag planterade 115 st 50-80 cm barrotsplantor för 5 år sedan... Nu är den klippt på drygt 2 meters höjd. Och jag är sååååå nöjd med den!!

Till sist vårt kastanjeträd som blommar så härligt!!!

Ja, det är en underbar tid nu! Njut så mycket ni bara kan!!! För det gör jag!!

Ha det gott!

Kram, Annica

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Upptäckte att jag hade fel dag sent igår kväll så nu säger jag det igen!:)
GRATTIS till lille/store O!:)
Har saknat dig här, men du verkar ha haft fullt upp!
Här är det möte både tisdag och torsdag kväll, men jag ska försöka hinna ringa dig i veckan!
Kram

Helen sa...

Livet tar mycket tid! Trist med tanden!

Lilla huset på prärien sa...

Så härligt!! Den häcken är grön o vacker. Jag har också ett stort kastanjeträd som är så underbart när det blommar... och en massa aklejor. Jag hörde att de var lite svåra att flytta men det gick bra för dig med andra ord?

Kram Jenny

Anonym sa...

Usch med tanden. Vet hur det är att gå till tandläkaren. Gillar det inte! Men nu har jag bytt tandläkare så nu går det lite lättare. Men men. Mår himla dåligt efteråt.
Visst är det härlig tid nu! Luktar så gott på kvällarna när jag cyklar hem ifrån stallet. Verkligen drar in lukten av hägg, syren och massor av andra härliga lukter.
Ha de gott!
Härlig trädgård du har!
//Cissi

villan vid vilan sa...

Men JISSES:) vilken trädgård...det där trädet går ju inte av för hackor precis...otroligt vackert. Det är den allra vackraste tiden nu tycker jag när det grönskar så. Guud så trist med tanden...vet hur det är... det gör ont och blir dyrt. Har en tand med rotfyllning...den spökar ändå ibland fast det är några år sedan den blev fixad.....men det kommer att gå bra att fixa din tror jag. Kram på det ha det gott!

Mitt smultronställe sa...

Ja tandläkare är inte roliga!!!
Tänk och jobba med att plåga folk och sedan ta massor med pengar från dom.... Nej det är väl tur de finns i bland...

Fina bilder du tagit.

Ha det gott kram Camills.

Linda sa...

Mycke snögg häck du har du ;-)

Kram L

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur med tanden. Avenbok älskar jag. Vi har både det och kastanj fast vi bor så mycket längre norr ut än dig.

Kramar Ullis