måndag 1 juni 2009

Fortfarande fullt upp...

Ja, här rusar livet bara på. Helgen, den försvann i ett nafs. Och det värsta är att jag knappt minns vad jag gjort?!? Slöat är det i alla fall inte!
Planterat växter i mängder... Sååå kul!
Haft trevliga grannar på grillkväll.
Skrämt livet ur både ponny och sonen... hemsk mamma!!
Städat.
Tvättat.
Firat lilla, älskade mamma.
Rensat i rabatten.
Tvättat barn!! Det är kul att leka i de stora grushögarna....!

Jaaaa, det var väl ungefär det. Jag hoppas att det lugnar sig snart. Fast först ska vi få hit en kompis med hans stoooora lastmaskin som ska flytta jord och grus. Det blir spännande! Till helgen ska detta ske. Innan dess hoppas jag ha fått hit sommarhästen som jag lånat från jobbet också... Jösses! Tur att jag har "sommarlov! om 1½ vecka!!! DÅ måste det ju lugna sig. Eller?!?

Ha det så gott alla ni snälla som tittar in här hos mig. Jag ska bli bättre på att uppdatera nu!

KRAAAAAM, Annica

17 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tänkte på dig häromdagen.. Jag såg en Chokladblomma :)
Köpte den inte dock!!

Låter som en intensiv helg!
Men visst blir det underbart med sommarlov!! Inte samma måsten o tider att passa... Hoppas vi får en solig sommar!!

kramar Jeanette

Signe 1 sa...

Tack för titten hos mig!:-) Ja ibland hinner man inte riktigt med allt som man skulle vilja, hihi. Ha en bra dag, Kram Sofia

Titti sa...

Tittar in av en slump. Trevlig blogg du har.
Mvh Titti (en fd Lidköpingsbo)

Grodmamman sa...

Har nu varit och införskaffat en kruka, jord, lecakulor och en murgröna!:) Har även planterat alla växter jag fick av dig och jag tror att det blev ungefär som du hade tänkt dig!:) Kommer bilder på bloggen!
Kram

Fröken Fräken sa...

Oj, ja nog har du legat i! Så nog förstår jag om tiden bara flyger förbi. Här vankas det semester om mindre än tre veckor. Behöver jag tala om att jag verkligen ser fram emot det?!

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju så härligt i helgen. Så mycket du har hunnit med. Här blev det bara tvätt och rensning av rabatter.

Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Vad skönt för dig med sommarlov..låter så härligt.
Kram Lotta

sand mellan tårna sa...

Japp, en riktig traveller..... mer förr, men fortfarande så sitter det i blodet.

Godnatt.....

Nettan sa...

Å himmel vad du har varit aktiv...skönt med lite ledigt snart!!
Kram Nettan

villan vid vilan sa...

Vad härligt att höra av dej igen :)...det blir en saknad när ni bloggvänner där ute försvinner ett tag....jag förstår att det är fullt upp. Som gammal häst tjej kliar det i fingrarna när man läser om ditt hästliv....kanske när barnen blir större.....en ponny kanske hi hi...Kul att du gillar murstocken har själv putsat den när jag var höggravid...tungt men roligt och jag blev nöjd!! På återseende....

Lina sa...

Hej!
Tack för att du tänker på Lilla E...hon är tillbak på dagis igen och nu verkar allt bra igen, konstigt de här!?!

Ja, vart tar tiden vägen...fattar inte att vi redan är inne i juni i?!?

Oh, va lyxigt med sommarlov! Här hägrar semester i 4 veckor om ett tag...alltid nåt! ;- )

Må så gott, kramar Lina

Anonym sa...

Ja du verkar ha fullt upp med allt! Förstår att det är mycket på jobbet nu när skolavslutningen närmar sig.
Jag ska bara jobba 2 dagar till sedan har jag semester i 2 veckor.. Det ska bli helt underbart! Ska njuta, rida och njuta igen! Ha de gott! Du får visa bilder på din vackra trädgård så vi få se vad som händer...

//Cissi

rosenskära sa...

Här vilas det inte på sofflocket precis! Det är mycket som ska hinnas med innan det blir ledighet, ibland känns det som att vi inbillar oss att vi inte klarar av att vara lediga om inte huset, trädgården och barnen är undanplockade och renskrubbade!

Jag är sådan åtminstone, men anstränger mig verkligen för att släppa på förväntningarna...

Idag är det nationaldag, en sån dag som är som gjord för att bara slappas bort - najs...

Lena

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Tack för den goa kommentaren om mitt trädgårdsland :). Som jag har kämpat! Men ogräset är envist... Men det är ju så härligt med egna grönsaker!!!

Hopaps du får en liten skön paus då och då, elelr som sagt njuta av att du snart har semester ;).

Ha en skön helg!

Kram M

Dicksonska våningen sa...

Det är trots allt ganska härligt att ha mycket att göra, även om man saknar egen tid ibland.
När du får sommarlov blir det säkert bättre och det blir nog många dagar med regn och inneväder så man kan läsa bloggar och inredningstidningar :)

Ha det så bra! Kram Annika

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & stort tack för dina rara ord inne hos mig!

Nu ska jag läsa i kapp några missade inlägg här hos dig :) härligt!

Kramis Jes

Villa Hemma sa...

tjenatjena

Visst finns det många puckon. Säger ganska mkt när skolbarn har bättre hyfs än vissa vuxna...

Vet faktisk inte riktigt vart vårt lilla "franska" monster snappar upp allt :)

kram o trevlig helg