måndag 20 juni 2011

Lite blev det gjort iaf

Till slut kom jag igång igår. Underligt att lite gråväder kan sänka arbetslusten så markant. Kom i alla fall på att jag nu kunde ta tag i den där hyllan som står i äldste sonens rum. Hyllan har stått i min pappas garage. Som ett minne av honom ville jag använda den på något sätt. Vit målarfärg och nu till slut nya fina hyllplan i plåt. Problemet var bara att hyllplanens kanter var tvungna att slipas med en vinkelslip... så nu har jag gjort det också! Kände mig jätteduktig! Pappas gamla verktyg fungerar alldeles utmärkt fortfarande!

Kvällen bjöd på riktigt vackert väder. Så pass så att jag kunde sitta ute och njuta av ett glas kall, hemmagjord jordgubb/rabarbersaft.

Vad skönt det är med sommar! Och sommarlov!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Håller med dig, så skönt att det är sommar, dock har vi regn här så jag saknar lite sol och värme. Fina blommor du har. Kram Johanna

Edith och Jag sa...

Hej!Hittade hit idag för första gången. En kommentar på min blogg gjorde mig nyfiken. Kommer säkert tillbaka för här var trevligt. Gillar också chokladblommor.
Maria

Grodmamman sa...

Är så imponerad av att du vågar prova olika elverktyg och annat!:)
Måste kolla in denna hylla på fredag!;)
Kram

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vad smarrig med hemmagjord saft! :) Hoppas solen dyker fram snart!

Kram & ha en underbar midsommar!
Tiina

Lina sa...

Hej!
Girl power! =) Vinkelslip låter avancerat!

Mmmm....saften såg ju BARA så god ut!

Må så gott & Glad Midsommar!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Snygg hyllan blev. Vilket bra jobb du har gjort.
Önskar dig en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Regn och grått?? Nänä, nu är här soligt och svalorna flyger i kapp utanför mitt fönster!
Rekorderligt pysslat, och vilken häftig hylla!

Millas hem sa...

Ja och lika gott är vädret idag!=)

Ser härligt och smaskigt ut med den läskande saften!

Kram till dig!

Ingela sa...

Hej! Tittar in på din blogg för första gången mycket sevärt min undran är hur du förökar chokladblomman,har haft min i 5 år planterat om den 1 gång då trodde vi inte att den skulle komma igen stod 3 mån innan de började sticka upp vågar inte göra om de igen gödslar istället kan man ta sticklingar eller frö Ingela