söndag 19 juni 2011

Regn, regn, regn

Nu vill jag faktiskt att det slutar regna. Att greja i trädgården är inte att tänka på. Allt är tungt och blött. För att inte tala om hur härligt tung och kladdig lerjorden blir vid detta väder. Jag har så mycket jag vill göra. Suck.
Jag är ändå tacksam för att jag har sommarlov. Så småningom borde det ju bli lite bättre väder. Eller?

Mellan skurarna passade jag på att gå ut i morses. Och se! Den lilla humlan som gömmer sig från regnet i pionen! Där skulle man sitta... och sniffa!

OK, jag har en massa saker som behöver göras inomhus... så det är väl bara att sätta igång. Och vänta på bättre väder.

Kram, Annica

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Jag skulle behöva rensa i rabatten igen, men jag tycker att det är skönt att jag slipper det idag!;)
Inne finns det ju alltid något att göra, men idag orkar jag inte. I em ska vi fira lillebror, så jag får väl försöka orka att slå in presenten i alla fall!
Kram