fredag 1 juli 2011

Oj, vad tiden går!

Och det är så skönt att inte behöva få panik över det... 2 veckors ledighet avklarade, 6 kvar. Klart som korvspad att jag kommer att hinna göra allt jag vill. Eller?!?
Förra veckan var jag riktigt effektiv; klippte gräs 2 ggr, gick med röjsågen, gjorde flädersaft, bakade och förberedde inför midsommar, rensade rabatter... Kände mig rätt så duktig faktiskt.
... men den här veckan!??! Hmmmm... jo, jag har klippt gräset 1 gång, det har jag. Resten av tiden har jag spenderat på stranden med mina barn. Man vet aldrig, säger jag till dem, det blir kanske inga fler varma baddagar på hela sommaren. Bäst att passa på!
I måndags gjorde jag två fynd i plantskolan:
Halva priset, jo jag tackar jag. Dessa ska så småningom ut i min nygrävda rabatt. En dag när det inte är badväder, eller liknade. Som sagt; jag känner att semesterlunken har infallit. Jag tar dagen som den kommer. (Ska bara komma ihåg att ge växterna vatten..!)

Kram, Annica

5 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Visst måste man passa på och ta vara på de fina dagarna! Vilka fina fynd du gjort i plantskolan. Ser ut som buxbom tycker jag och de köper man ju gärna till halva priset.
Kram Maria

Sara sa...

Hejsan

Jag har också varit ledig i 2 veckor. Lätt att få panik för att man vill hinna så mycket. Men vi har prioriterat stranden med barnen :-)
Kram

Grodmamman sa...

Klart man ska prioritera stranden och självklart kommer det fler fina dagar, nu har ju jag semester!;)
Får nog ta en sväng upp till Lidens ser jag, skulle behöva nya växter till min ena kruka.
Vi kan väl höras någon dag nu när jag är ledig?
Kram

Bella sa...

Tycker du gör helt rätt som tar tillvara på de fina dagarna när du är ledig!! Man vet faktiskt inte hur många fina det blir i sommar :)

Ha en trevlig helg

Kramar Bella

Lilla huset på prärien sa...

Så skönt med lite semesterlunk - det är du värd! Jag har också köpt plantor som står och väntar på att bli nedgrävda... det kommer nog att ta ett tag tror jag. När det gäller mina menar jag.

Ha en härlig semester!

Kram Jenny