måndag 13 juni 2011

Nu är det krig...

De vet inte vad de har gett sig in i... här bor en envis surtant... med kontakter... FARLIGA kontakter... och jag skyr inga medel...

.... Mördarsniglar, nu är det kört.

Igår kom de två första... och de lär följas av flera. Så jag har kontaktat min langare. Snart är det kört. Superkört. Moohahahaaa....

För inte vill jag att de ska kräla omkring på de här godingarna! De första för i år! Mums!

Och sedan skulle de säkert äta på dem också. Gud, så fräckt.

Nej, sniglarna har inlett en kamp som de kommer att förlora. Om jag så ska hängna in hela gården med eltråd spikad på brädor. Men jag börjar med langaren...

Kram, Annica

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Men hallå, vad händer här??? Ny stil och ny header!
Du får sätta upp varningsskyltar där det står "Varning för surtanten!"
Kram

Mita sa...

Jag tyckte en snigel hos mig igår var misstänkt brunaktig också så jag slängde den i soptunnan, fy vad tråkigt om dom flyttar in här också...Kram från Marika

Moments of photography sa...

Tusen tack söta du för kommentaren hos mej, så skoj med nya bekantskaper. Du är som jag....en älskare av chokladblomman ser jag :))) ja den är verkligen en gudagåva!!
Trevlig blogg du har, jag återkommer, det lovar jag.

Ha en skön dag.

Fröken Fräken sa...

Det här vill du nog inte höra.. meeeen, här uppe har jag faktiskt aldrig sett till några mördarsniglar? De kanske har flytt fältet?! ;-D

Lina sa...

Hej!
Ja, vad de nu än var som lilla E fick så är hon pigg och kry igen! Tack & lov! =)

Ja, pioner är ju så fina, tyvärr blommar de så fort ut, alla på en gång. Njuter och sniffar på dom varje dag. De är fina att torka, så några ska jag spara och ha att kika på längre fram

Mördarsniglar är ett gissel, inga hemma hos oss, ännu...såg en på dagis parkeringen i går! hu!

Må så gott! Kram, Lina

mammaxtre.blogg.se sa...

Lycka till :-)

Vilken metod ämnar du använda dig av?

Mjuka sa...

Go girl! Hej dej!
Kram malin

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Rätt inställning :-))) På dom bara...... Jag bävar för den dagen jag upptäcker mina första. Usch och fy....... Håller tummarna att du lyckas!!!!

Tack snälla för påhälsningen hos mig!

Ha en toppensöndag!
/Charlotte