onsdag 25 november 2009

Adventspyssel

Jodå, dörrkrans blev det..... en JÄTTESTOR! Så nu funderar jag på om jag verkligen kan ha den på dörren överhuvudtaget!! Hi, hi!
Mossklot på liten stam blev det också, lite gingligt bara, måste stabilisera om det ska överleva katternas behandlingar!



Något mer som verkligen har fått känna på den lilla kattens leklust är dikesgranen som vi var och hämtade i morses... De små hjärtana hänger löst så att säga...!!



Vi får väl se hur länge det går!

Har annars tillbringat min lediga dag med att hänga upp adventsstjärnor, ställa upp adventsljusstakar och fixat med gardiner. Skönt att kunna göra det i lugn och ro. 3-åringen har roat sig själv! Nu är det dags att hämta äldste sonen och hans kompis i skolan.
Och, ja just det!!! I eftermiddag kommer min mamma ut hit... Då ska vi göra pepparkaksdeg!!! Mums! Utbakning sker imorgon...

Ha en bra dag!
Kram, Annica

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jösses, vad du har pyntat och grejat! Gillade din lilla gran, var har du fått tag i de fina små hjärtanen? Jag tänkte köra racet imorgon och på fredag, är ju borta hela lördagen!;)
Din svärmor var allt där igår också och jag kan tänka mig att gå dit och pyssla med dottern till påsk också!:) Riktigt mysigt och vår gamla miniorfröken var ju där också.
Har aldrig gjort egen pepparkaksdeg och nu bakar ju barnen hos farmor. Efter att ha känt lukten i flera dagar på jobbet, så har jag faktiskt köpt lite deg av vår kokerska. Vill ju ha doften utan allt för mycket jobb!:)
Kram

Vända blad sa...

Hej! Vad skönt att du hunnit med att pynta! Tror nog jag får fixa det på lördag...Mysigt att baka pepparkakor, vi gör det varje år så det är en tradition hos oss =) När jag var liten hade vi en "riktig" deg men nu kör jag bara med köpes, det får duga ;)
Kransen blev säkert jättefin, kanske du kan hänga den på nåt annat ställe?
Kram & lycka till med baket!
/Maria

Domus Dulcis Domus sa...

Fint mossklot du gjort, det har jag aldrig provat, kan man få en enkel beskrivning på hur man gör. Söt gran du har med, har också en liten pytte ner i en vas men har inte hängt något i den. Också den mellanstora som jag visade, som jag ännu inte riktigt beslutat om jag skall klä än eller inte... kram och lycka till i pepparkaksbakandet!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad skönt! Jag köpte hem saffran och jäst i veckan för jag hade hoppats jag skulle kunna komma igång med julbak. Men det har det inte blivit någonting av direkt...

Skönt att allt är på banan!

Kram Jenny

Lina sa...

Hej!
Va skönt att komma igång med allt...vi kör vårt race på lördag förmiddag! I morn bär de av till GEKSÅ på eftermiddagen/kvällen...laddar för fullt och maken gör upp budget! =)

Va fint du pysslat och fixat, jag vill både ha dörrkrans och en minigran, vi får se om de kan hinnas med i helgen, lussekatter ska bakas också är tanken...ja, de är mycket nu!

Må så gott & ha en mysig 1:a advent! Kram, Lina

Signe 1 sa...

Oj vad du pysslar och grejar, jättefint!:-) Önskar att jag själv hade lite av den ådran, hihi.
Ha en bra dag! Kram Sofia

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Katter och julpynt är ju ingen bra kombination. Här rev katten ur allt ur vår lilla gran förra året och lekte med pyntet:).

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

DU ligger i! Ett sådant mossklótet ville jag också göra, men det är så rackarns svårt att plocka mossa när den frusit.. Men en adventsstjärna har jag iaf fått upp!

promenader på landet sa...

Hej vännen! Förstår att katten eller katterna.. trivs bland allt julpynt som dinglar överallt! Vilket vackert mossklot! Ha det gott! Kram Maria

Linda sa...

Jättefina grejer du har gjort!

Hoppas att p-kakorna blev goa oxå...

Vi får se om vi ses nästa söndag :-)
Ha en mysig första advent idag!

Kram L

Grodmamman sa...

Tack för igår! Hoppas att du inte har alltför ont idag, ja huvudvärken är ju inte mitt fel om det är sådan du lider av idag!:)
Tomtegrogg, är det blandat med julmust?
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go midda ;)!!
Hoppas det varit en mysig advent!
Så mycket fint du gjort..du är duktig med blommor o växter...kan tro du är florist ju!
Ha en fin vecka
~♥ kram Millan ♥~