onsdag 23 september 2009

6½ års väntan...

I 6 ½ år har jag gått och längtat... suktat... gråtit... tjatat... burit... och till slut dansat lite!!!

Vi har nu äntligen kommunalt vatten!!!! Jippie!!!

Nu behöver jag inte vara orolig för att det ska svämma över i brunnen till vårvintern. Om ni bara visste hur mycket vatten jag har kört i dunkar... och hur mycket vatten jag har kokat! Så det var en MYCKET skön känsla att kunna sätta på kranen igår kväll och bara njuta! Jag uförde till och med en liten lyckodans framför grävmaskinen. Grannen, som satt i, flinade bara åt mig, men han har också följt min kamp för detta vatten!
En bamsekram till min underbare sambo som slet hårt hela dagen i regn, lera och avloppsvatten (blä!), han är absolut BÄST!!!!

Jag har verkligen lyst med min frånvaro här i bloggvärlden den senaste tiden, och jag har saknat den!Ser  fram emot att kunna sitta lite mer framför datorn framöver.
Vi hade en underbar resa till Skåne med eleverna, och de skötte sig alldeles utmärkt. Kanske berodde det på att jag sade: " om jag ser minsta tecken på alkohol någonstans så kör jag vederbörande till turistbyrån i Hörby. Sedan får ni ta er hem på egen bekostnad"?!? Tydligen trodde de på mig... Tur för dem... För jag hade gjort det!! Stenhård...;)
Sambon klarade sig finfint utan mig, fast jag hoppas ju att de saknade mig lite?!?

Nu ska jag kika runt lite bland alla härliga bloggar.
Ha det gott!

Kram, Annica

8 kommentarer:

Lina sa...

Hej Annica!
Välkommen tillbaka! Nu är de min tur att ha fullt upp...är tillbaka efter helgen igen. Plötsligt händer allt på en gång! Kul, men mycket! =)

Ingen panik med fröna, ta de när du har tid! Jag blir så glad bara de kommer innan de är tjäle i jorden!

Då får man gratulera till kommunalt vatten då! =)

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att ha vatten. Här har vi byvatten. Det funkar för det mesta och när det inte gör det så får maken full upp eftersom han är med i styrelsen.Så kul att allt gick så bra i Skåne. Klart att de har saknat dig.

Ha det bra!
Kram Ullis

promenader på landet sa...

Vad skönt att äntligen få kommunalt vatten, men vilken väntan! Vad skönnt att Skåneresan blev lyckad! Ha det så gott! Kram Maria

Grodmamman sa...

Hörde den glada nyheten från faster! Grattis!!:)
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt med kommunalt vatten! Tänk en så enkel sak som jag bara tar för given... det är himla skönt att bara kunna öppna kranen och få rent och gott vatten! Vilken lyx det är egentligen...

kram J

Vända blad sa...

Grattis till vattnet! Förstår att du är lycklig =) Vi har eget jättefint vatten, men för säkerthets skull har vi kommunalt inkopplat i källaren så det är bara att ansluta om det behövs, skönt!
Så kul att Skåneresan blev lyckad! Det är trots allt ett stort ansvar att åka med andras barn...Väntar nu hem min egen son från skolresan till Abisko, han har varit borta sen i måndags nu och mammahjärtat längtar ;)
Ha en bra dag och visst är det höst!
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Tur att du inte var med och övervakade vår kick-off då! FÖr hos vissa så flödade nog alkoholen ganska friskt...fast jag gick städsamt och lade mig kl 23! Men är jättetrött ändå, så just nu är det dock allt annat än full fart hos mig.. ;-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej Annica!
tack för din hälsnig 1
Nu har det lagt sig lite..trist är det..men men...
Så kul ni fått vatten nu! GRATTIS!!


Kram till dig♥ Millan