onsdag 2 september 2009

Dags att kavla upp...

...degen??? Jo, jag behöver baka. Och städa. Och tvätta. Och vika tvätt. Bära möbler. Laga mat.
Var ska jag börja? Mat lär det väl bli först, men sedan då? Kan någon skicka ett energipiller? Eller förresten, ta två, det lär nog behövas!

Jag behöver ju ladda också! För nästa helg och veckan därefter....
... det börjar på fredag kväll och hela lördagen - då är jag bokad.
Det fortsätter med 2 st barnkalas för vår äldste son på söndagen.
Måndag till onsdag så tar jag med mig elever till Skåne på studieresa.
Torsdag och fredag har jag lektioner nästan hela dagarna. Annars lugnt..;)
Lördag har vi Öppet Hus på jobbet, så då jobbar jag förstås. Dagen avslutas med en kräftskiva.
Söndag.... LEDIG! Då kommer jag nog att ligga som utspillt äpplemos här hemma...;)

Men innan denna mastodontvecka börjar så måste jag ju förbereda resan, städa huset, baka, göra inbjudningskort... och arbeta som vanligt, lämna och hämta barn, laga mat, tvätta...

Puh!

Ha det gott!

Kram, Annica

14 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Ojoj, det lät som en fullspäckad vecka. Låter ju som den slutar riktigt bra iaf med kräftskiva.

Marita sa...

Himmel, vilken vecka!! Du vet städa är inte så noga, tänd levande ljus så syns inte damm och smuts. Baka måste man inte göra själv, det finns folk som har det till sin försörjning. Vika tvätt, näe det kan var och en göra själv. Du får nog ta och sätta man och barn i arbete, annars lär du definitivt vara som utspilld äppelmos när allt är överstökat och klart!! Ta det lugnt! Njut i stället!
Kram, Marita

Domus Dulcis Domus sa...

oj, oj oj den där känslan känner jag igen.... den får du nog ta att försöka bromsa, men jag vet hur svårt det kan vara. Kram Ulrika

Grodmamman sa...

Nu blir jag nästan lite orolig för dig! Andas också!
Och du, lite damm i hörnen skadar ingen och det finns folk som lever på att baka. Var inte så där himla envis nu utan ta hjälp av andra. Jag vill inte att du ska vara som utspillt äpplemos efter den där veckan!:)
Kramar

Anonym sa...

Oj oj vännen hoppas du tar dig igen denna tuffa vecka någorlunda smärtfritt.
Skickar några cyberkramar för lite possitiv energi till dig.
Kram Lina

promenader på landet sa...

Hej det var en fullspäckad vecka! Du får väl ta lite micropauser i bland! Må så gott kramar från Maria

Anonym sa...

Oj oj oj!!! Glöm ej att andas emellanåt! Men det är väl härligt att vara igång igen kan jag tro!!! Ha de så gott!

//Cissi

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HHI...så det är då det gäller alltså...såååååå spännande!! Era lurisar!!!;)))

japp..här är väldans fult ös med ..pappa fyller jämt i helgen med storpartaj...sönda blir det både uddevalla o gbg...and so on!

kramelikram M♥

Fröken Fräken sa...

Ja, det var späckat! Känner att jag både vill pyssla och vila upp mig i helgen (och borde städa!) för nästa vecka blir det Sthlm IGEN!...

Lilla huset på prärien sa...

Fast efteråt när allting är färdigstädat så är det så himlans skönt eller hur!?

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Oj så mycket du har att göra. Hoppas att du fick några extra energipiller så du orkar med. Städade ordentligt förra helgen så nu får denna får det bli lite lättare städning.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lina sa...

Hej!
Jösses, ja de var verkligen en MASTODONT vecka du har haft...Hoppas att allt gått bra och att du njuter av kräftskivan i skrivande stund! =)

Ja, de är verkligen sant de su skrev om återhämtningen....jag var helt slut den här veckan. Dessutom var jag borta onsdag och torsdag kväll. Så igår kväll åkte nattlinnet på 19.30, 20.30 när Lilla E somnat hasade jag mig in till vår säng och slocknade. Sov sen som en stock till 06.30!

Dina frön...den här veckan SKA jag få iväg dem... =)

Må så gott, kramar Lina!

nea i det gula huset sa...

Huga..!
Jag blir trött av att bara läsa det! Hoppas det blir lättare och mindre stressigt när du väl är uppe i det hela! :)

Kram Nea

♥ Fyra årstider sa...

Vi har ställen som inte syns som måste städas..massor av skräp att köra iväg. Ska försöka låna en kärra nästa helg..för nu ska skiten bort!! Lycka till med allt nu
Kram Lotta