måndag 8 juni 2009

Aklejor med flera

Jag skrev det härom veckan... att jag gillar aklejor!
Så vackra där de sticker upp över alla andra.
Den här mörkröda sorten köpte jag för många år sedan och den fröar av sig som ogräs. (som alla andra aklejor!)


Tillsammans med den gamla ljusrosa sorten som jag har grävt upp ur gruset så har de tillverkat denna!!


Mina kantväxter, smultron och lavendel växer lite väl bra. Gissar på att jag har satt dem för tätt!!

Någon kamp med klematisen blev det aldrig igår... orken fanns inte. Kanske ikväll? Ser inte ut att vara något på TV ändå!

Ha det bra!

Kram, Annica

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Om du vill bli av med några så får de gärna flytta hem till mig!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Inget problem med växtligheten hos dig! Hoppas att mina lavendelplantor också satsar på att bre ut sig, de är mina favoriter :-)

Grodmamman sa...

Tänkte faktiskt på midsommar senast idag, men vi har inte pratat med de andra än. I år kanske vi ska dela upp den inköpta maten och inte ha allt hemma hos er
!?!;)
Återkommer när jag pratat med dem.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag gillar när det ser lite vilt ut och när man blandar...super vackert.
Kram Lotta

Från koja till slott sa...

Vad kul att du hittade till mig!! Ja, hälsa honom det du, den var grym enligt mig iaf!! ;)

Kram Pernilla

Lilla huset på prärien sa...

Herregud vilka underbara aklejor du har!! De där mörkrosa är ju bara helt fantastiska!!

Lina sa...

Hej!
Nej, lupiner är nog inte direkt fridlysta! ;- ) Rena rama ogräset! Upptäckte att jag har en som blommar här hemma...nästa år lär jag väl ha 1000000...de sprider sig ju så lätt!

Underbara akelejor! Jag har också 2 varianter som blommar här hemma just nu! Ljusrosa och mörklila. Kanske kan vi byta lite rön längre fram? Alltid kul med lite nytt i rabatten! ;- )

Vilken fin låda du visade i förra inlägget!!! Kul med ett riktigt fynd!

Må så gott, kramar Lina

Jenny sa...

Hej Annica!
Vilka underbara aklejor! Jag är oxå väldigt förtjust i dem, tycker de ser ut som "rymdblommor" på nått sätt:)

Blev inte så lite avis när jag såg den fina lådan i ditt förra inlägg!! Verkligen snygg!!

Ha en bra vecka,
Kram Jenny

rosenskära sa...

Det är ju det som är så himla häftigt med aklejor, de blandar sig precis hur som helst!
De blir lite för höga i min rabatt, så jag måste flytta dem in mot väggen, just nu står de och vajar utan stöd...

Lena

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilken härlig rabatt!
Det är en fördel med täta rabatter, ogräset tar inte plats lika lätt!

Tack för den omtänksamma o uppmuntrande kommentaren!! Blev jätteglad :)

Kram Jeanette

Anonym sa...

Ja men visst är aklejor fina blommor. De kommer som nr 2 i min blomlista. Nr1 är förstås Lavendel!
Vill du så får du gärna skicka frön till mig.... De är så fina när de förökar sig och det blir roliga färger utav dem. Hade beställt svart akleja men den var slut. Så jag får ta det nästa år istället. Eller om jag hittar någon planta nu så köper jag den direkt!

Ha de gott!

//Cissi

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello!!! Här har jag aldrig vart förr!!Finblogg..underbart med blommor!!Bor visst i samma stad;)

Kanske syns;)Kram Millan♥

Grodmamman sa...

De andra hade räknat med att komma med till er på midsommar. Vi får väl höras om detta i helgen!:)
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello!! Däe ser man...världen är allt bra liten...gammal?!!!..Nej då..vi är väl unga än...25 så där;)))Usch ja , vad tiden går!!!Bor du kvar upp mot kullen då?
Men har kortet vart med i tidningen...vi har bara sett på lidköpingsnytt än...

Ha en fin dag!
Kram Millan

Linda sa...

Heeeeej A!!!

Hoppas allt är fint! Du blir väl snart sommarlovsledig o go kan jag tänka mig... Kanske skulle komma ut o hälsa på dig nån dag.. De va ju hundra år sen... Minst...

Fina blommor du har oxå! Du är proffset!!!

Kram L

In my house sa...

Chokladis min lilla fiskpaj,,,, va jag ha vatt dålig på att hälsa på hos er =( Jag har roliga saker som händer nu (förhoppningsvis) om allt blir som vi vill..... =9 berättar lite så fort jag kan =)

Ha de gottit kraaaaaaaaam j

STENLYCKA sa...

Hej!
Trevligt att läsa att du bor någonstans i närheten av Lidköping. Jag bor också en bit utanför Lidköping.
Så vackra aklejor du har och i så många färger. Jag har bara blå och de vill sprida sig alldeles för mycket i min lilla trädgård.
Ha det så gott!
KRAM