söndag 7 juni 2009

Fynd!

Nu kan jag äntligen prata om fynd! I ordets, för mig, rätta betydelse.

Var nämligen nere i ladugården för att leta efter en grej... när jag istället hittade en låda i min mammas hörna. Hon kommer från en familj som drivit charkuteriaffär.
Många braiga saker har vi ärvt därifrån, bla denna underbara låda som nu står i vår hall!!! Perfekt att sitta på när man ska ta på sig skorna. Dessutom rymmer den en hel del!



Mitt nuvarande "problem" är att jag nu måste hitta en annan pall åt mamma när hon ska nå sina verktyg... JAG tyckte att lådan var alldeles för fin för att bara användas som pall nere i ladugården. Mamma hon bara skrattade åt mig...!!

Idag har vi hjälpt sambons yngste bror att flytta. Tyvärr så slutade det hela med ett litet besök på Jouren då vår 3-åring rullade ner för stentrappan en hel våning. Jag trodde att mitt hjärta skulle stanna. Mirakulöst nog så blev det "bara" en JÄTTEbula med ett nu ihoptejpat jack i pannan. Vi tackar en högre makt för detta.

Funderar på om jag ska ta mig en tur ut i rabatten och slåss med klematisen som nu tagit över större delen av utrymmet. Hmmmm... vi får se om jag orkar.

Ha en bra dag!!

Kram, Annica

8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Absolut för fin pall för att ha i något uthus och bara ha att kliva på! Det kan du hälsa din mamma ;-)

Usch, lät otäckt med fallet för trappen. Har en lite skum betongtrappa till tvättstugan som jag alltid tänker att den där trappan kommer jag att snubbla i någon gång.. iofs får det mig att tänka till lite, och kanske undviker jag att ramla då!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket underbart fynd du gjorde i ladan. Klart att din mamma får hitta en annan pall. Tur i oturen då att det gick så bra som det gjorde med 3-åringen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

I våran ladugård..finns också skatter, där har jag hämtat mycket.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vad FIIN:)
Kram Lallis

Grodmamman sa...

Vilken fin pall! Nu blev jag än mer sugen på en upptäcktsfärd i farbrors lada!:) Vi måste ordna det nu i sommar!
Stackars lille O! Tur att det gick hyfsat bra i alla fall.
Hur gick det med klematisen?
Kram

villan vid vilan sa...

Men du jag förstår att du blev rädd när den lilla ramlade...hua det får ju bara inte hända våra små älsklingar något....skulle vilja låsa fast dem ibland när de far fram.....sexåringen gör sådana hemska hopp till cykeln...jag bara blundar..."kontorsnissen" säger lugnt att de måste få testa....men jag vet inte ....Fin fin pall du fyndat i allafall den var väldigt fin...skulle gärna vilja göra ett sånt fynd....ha en bra vecka på återseende.

Signe 1 sa...

Men oj vilket fynd:-)Lyllos dig!:-) Kramis Sofia

Vända blad sa...

Vilken underbar låda! Så charmigt med texten på!
Ja, de kan verkligen konsten att skrämma livet ur en, barnen...tur att det slutade väl!!
Ha en riktigt skön dag!
Kram Maria