torsdag 11 juni 2009

Tralalalala!!!

Sommarlov! Tjohooo!!

Och det invigde jag med att gå till tandis för att börja åtgärda "fyndet"... Bättre början hade jag ju kunnat tänka mig...

Men dagen fortsatte mycket bättre! För jag fortsatte ut till min goda vän med den stooooora trädgården och den hyfsat stooora pilodlingen. När jag åkte därifrån så såg det ut som en mindre djungel i bilen... borde kanske ha haft en släpkärra med mig för pil-pinnarna?!?

Väl hemma började jag att fläta. Såååå kul! Men inte så jättefint kanske... fast det kommer att fylla sin funktion iaf! Bilder kommer nog så småningom... Om jag törs visa?!?

Har dessutom gått den mödosamma matchen mot Klematisen. Fick som tur var lite hjälp av min kära mamma, annars hade jag nog suttit fast där än!

Ha det så gott alla ni goa där ute!
Kram, Annica

9 kommentarer:

Vända blad sa...

Halloj därborta! Var till tandläkaren i förrgår, hrm, det blir nog inte billigt :S...
så otroligt vackra aklejor du har i trädgården, och så det växer! Här har det tyvärr varit lite nattfrost förra helgen så mitt löjtnantshjärta har säckat ihop sig lite, tur att sommaren är lång! Hoppas du visar pilflätningen!
Kram Maria
PS. Måste ha varit skönt med ett kök som var ok, men tack för kommentaren ändå ;)!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! jaja..svalnäs..där BOR vi om somrarna om vädret tillåter;)
örlösa har min farmor o hennes syskom ett gammalt torp;)
Vi har skolavslutning i morgon...har du redan haft din? vart är du lärare?nyfikna lill ajag!!hihi...o maken är ju förståss nyfiken på vem du är ju;)


Kan tänka mig bilen din....vilken syn...en djungel på 4 hjul!!HIHI

Kram
Millan♥

Grodmamman sa...

Jag blev också lite nyfiken, hur känner du Mamma Millans man?:)
Klart du måste visa bilder på din flätning, kan inte tänka mig utan att det ser bra ut!
Här ska vi på avslutning i ösregn imorgon, tjoho vad kul! INTE!:)
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Bra med mammor ibland hihi!

Jag är mkt nyfiken på dina pilflätade verk!!

Kram Jeanette

Jenny sa...

Halloj Annica!
Tandis ja..dit ska jag åka idag, har tid om en timme..mindre kul!

Klart du måste visa oss dina pilalster här på bloggen, blev ju nyfiken nu!

Ha en jätteskön helg,
Kram Jenny

Lina sa...

Hej!
Boken är så underbar...jag låg nerbäddad igår kväll igen och drömde mig bort! Maken ligger brevid och läger en bok om segling, helt ointeresserad...typisk, de är ju han som är händig och kan snickra! ;- ( Hittade ett fint bord i boken som jag skulle vilja ha!

Va spännande med en massa pil...hoppas att vi får se några alster längre fram!!!

Trevlig helg! Kramar, Lina

Lina sa...

Hej igen...
Glömde de där med fröbytet, jätte kul! Vi får ta de lite längre fram när fröna finns! ;- )

Kram, Lina

Fröken Fräken sa...

Jaså, vad är det för pilflätningsprojekt som du har dragit igång? Jag tänker ju alltid att jag borde kunna fläta ihop sådana där runda fat av lite pilkvistar, det kan ju inte vara så svårt..eller?
Här blev det sol och värme på avslutningen!

Helena sa...

Hej! Kikar in för första gången! Vilken mysig blogg du har! Ha en härlig dag! Kram Helena