tisdag 21 april 2009

Fler i familjen!

Ja, nu är vi alltså en till i familjen här på gården! I söndags kom den här lille killen.

Lite tråkigt att det "bara" blev ett lamm i år, men så kan det vara.

För övrigt så har våren rusat förbi mig under helgen. När jag kom hem och såg mig omkring i går så hade vårt kastanjeträd slagit ut sina små palmer och man kan se de knoppande blommorna. Det där trädet är så häftigt!


Idag är jag ledig och ska tillbringa tiden med att städa och tvätta ikapp... Fast det är rätt så mysigt att gå och greja här hemma i lugn och ro. Skönt att ha den förmånen att kunna arbeta 80% och därmed vara ledig en dag i veckan.

Jag önskar er en bra dag!

Kram, Annica

14 kommentarer:

rosenskära sa...

Nu småler jag lite snett "idag är jag ledig och ska tillbringa dagen med att städa och tvätta", hör du? Städning och tvättning är också jobb... Fasen vad vi hinner med vi kvinnor, utan att tänka på det! Det som ska göras hemma händer på något sätt utan att man knappt är medveten om det!

Och nog har väl våren kommit till er!

Kram/Lena

Grodmamman sa...

Tack för samtalet, skönt att få prata av sig ibland!:)
Och du, visst kan du köpa den där rutiga tunikan om du vill och den finns kvar!:)
Vi ses!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men oj sicken sötnos:)
Kram Lallis

Helen sa...

Vilket fint litet nytillskott!

Lina sa...

Hej!
Ja, du kan tänka dig vilket liv de blivit om Lilla E drafit ner dragkedjan! ;- ) Jösses! De gäller att vara på noterna när Lilla E är i farten, non är SÅ busig!!!

Oh, va skönt att jobba 80%! De gjorde jag på mitt förra jobb...lediga fredagar...de var tider de!

Ja, här börjar allt att explodera nu i trädgården!!! Om de ska bli 20grader i helgen så blir allt grönt på ett kick!

Må så gott!
Kram, Lina

Anonym sa...

Vilken sötnos Ni har fått!
Hoppas att tävlingarna flöt på bra för er.
Det är så härligt med vår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


//Cissi

A home far away sa...

Nä men så gullig han är lammkillen, hur många brukar det bli?

Kram Gunilla i Singapore

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken söt liten lammpojke! Vilken fröjd att få ha sådana djur där man bor, så roligt för barnen!

Att det går så fort på våren! Man blir nästan rädd så fort det går. Helt plötsligt är hela våren över och sommaren är här...

Hoppas du hade en mysig ledig dag med inte BARA tvätt och städning *ler*

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Vilken söt tillökning! Fast h*n såg lite förskräckt ut, kanske var lite chockerad över att hamna på en blogg bara sådär!

Härligt at kunna vara hemma en dag i veckan.. åh, vad mycket mer pyssel man skulle kunna hinna med då..

Helena sa...

nä men vilken otroligt mysig blogg! Här har jag aldrig kikat in tidigare =) Va kul!!!!

Mysigt med en liten lammunge! Önskar att jag också fick bo så!

Ha en riktigt fin helg! KRAM H

Vända blad sa...

Nämen vilken liten gullunge!! Jag är som sagt var helt knasig när det gäller får och getter...(tycker familjen, de ser inte det fantastiska i dessa djur.Knasigt tycker jag...;)
Tänk att ni har så där grönt nu, Sverige är verkligen ett avlångt land!
Ha en fin helg och gosa på lilla lammet från mig!
Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Å vilken sötnos..de är för underbara när de är små.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Hälsa sambon och säg GRATTIS ifrån oss!:)
Kram

Grodmamman sa...

Ingen panik! Hör av dig innan så att vi är hemma!
Kram