söndag 26 april 2009

Minnen och mera vårtecken

När jag öppnade ett skåp i morses så fick jag syn på något fint...

En skallra, flätad av en kär kollega och vän. När jag hade fått mitt första barn så låg den i ett paket i brevlådan. Hon var på kurs i pilflätning i Danmark när jag var på BB. Söt som hon är så hade hon tänkt på oss! Skallran innehåller 7 stenar som ska skydda barnet från de 7 dödssynderna... Hoppas att det fungerar!! Jag är otroligt rädd om skallran och har därför hållt den utom barn-räckhåll! Det medföljde dessutom en lapp i paketet som förklarade att den nog inte var helt barnsäker! Vacker är den i alla fall!

Igår firade vi min käre sambo som fyllde år. Underbart väder! För första gången så kunde vi sitta ute på hans födelsedag, inte illa!

I morses gick jag en liten runda i trädgården med kameran i högsta hugg!

Jag har använt den här korgen till ett stort påskris... trodde inte att plättarna i luften hade klarat sig, men det hade de så därför är de kvar. Inte så snyggt, jag vet, men nu är det dags att klippa ner den! Som tur var har jag inte gjort det tidigare för jag trodde att det var en grästuva i mitten som jag skulle dra loss..... Aaaaahhh!!! Det var ju en Kungsängslilja!! Jösses, skönt att jag är lite lat i bland! Och helt klart lite glömsk....!

Fler kungsängsliljor i rabatten.


Nu ser ni vad jag har tänkt göra idag...


Gamla gårdar hade ofta en rabatt på var sida om grusgången framför huset. De är borta sedan länge, men lökarna finns kvar!!


Kanske är det dags att byta om och gå ut?!?

Ha en bra dag!

Kram, Annica

11 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Nu måste vi njuta..jag ska göra frukost på altanen..sen blir det utedag för hela slanten.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Här har vi precis avverkat frukosten!:) Vi ligger lite efter er!
Ha en bra utedag, så kanske vi hörs!
Kram

Anonym sa...

Visst är det härligt att vara ute och pyssla. Och ha kalas ute det var inte illa det. Var rädd om lökarna!! Ha de gott!
//Cissi

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Slängde precis min plättar i luften på komposten ska nog titta mer noggrant på den då. Däremot såg jag att murgrönan klarat sig.

Kramar Ullis

Fröken Fräken sa...

Vilken fin skallra! Något helt annat än plast.. har gått ned för memory lane här med. Jag satt och läste gamla historier som jag och mina kompisar hittade på för en halv evighet sedan. Jag skrattade så att jag kiknande. Tur att man sparar minnen - och hittar dem också!

Jodå, nu har våren kommit på riktigt även hit. Har hunnit med att sitta ute och sola mina stackars vita vinterarmar..
Fast vackra kungsängsliljor är nog ett tag bort..

Nä, åter till städningen!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Sönt att veta att man inte e ensam om att inte ha stenkoll på vad man har planterat! ;)
Kungsängsliljor är ju så vackra!
Har inga ännu...

Ha en bra måndag imorgon!

Jeanette

villan vid vilan sa...

Inte ska du väl städa på din lediga dag....eller? Vi kvinnor borde släppa taget lite och bara göra något trivsamt bara för oss själva..... och inte städning då....men jag vet.... det är svårt att släppa....men man borde inte vara ledig för att städa utan för att njuta!!! Men visst njuter man när det är städat också....... hmmm.... svårt det där. Måste säga att lammungen var bedårande söööööt!!!! Tänk om man fick gosa med en sån....Vad bra du röjt i snåren det blev ju jättegod sikt igenom måste varit en pärs DUKTIGA DU!!!!!!

Lina sa...

Hej!
Wow, vilken present! Förstår att du blev inspirerad av mina ljushållare som jag visat på bloggen. För den som kan tekniken går de väl hur lätt som helst...

Ja, vilket väder. Underbart! Vi har varit ute hela helgen!

Må så gott & ha en bra vecka! Krmar, Lina

Lina sa...

Hej igen...
Jösses, finns de tom olika sorters pil??? Man lär sig mycket nytt genom att blogga, de ska gudarna veta! :- )

Kramar, Lina

rosenskära sa...

Vilken fantastisk skallra! Den har nog inte varit helt lätt att binda...
"Gamla gårdar", ja gamla hus också, som hos min mamma och pappa, fast där var det båda lååånga och breeeeda rabatter längs med uppfarten.

Jag ska planera min nya rabatt idag, har jag tänkt, vill ha gammeldags perenner.

Ha det så gott och tack för gratulationen!

Lena

villan vid vilan sa...

Hej jag förstår dej. Det är först när det ser städat och fint som man kan slappna av och sätta sig att njuta.... jag vet.... jag tror jag är likadan...men visst städar vi för mycket och handlar och tvättar och ja du vet planerar för att få vardagen att flyta någorlunda. Kikar in bara för att visa barnen er fina lammunge den är så bedårande :) Här tjatar barnen om en katt...och ja jag är en kattmänniska...men så är det alla de där håren jag är rädd för.....hmmmmm vi får se hur det blir.....tjing tjing!!!