tisdag 14 december 2010

Tiden springer....

.....fort, fort, fort!!! Jag hänger inte riktigt med! Lucia är redan över och jag har inte hunnit in på några bloggar på hela december...:(
TUR (!) att jag är magsjuk då!! Så att jag hinner sitta lite vid datorn menar jag! Fast jag hade ju gärna sluppit den där natten som var....

Skämt åsido, jag hade många planer. En del har jag fullgjort, det är ju därför jag inte har hunnit sitta stilla!

För länge sedan, i slutet av november, så tillverkade jag min adventsljusstake.... Använde både kap- gersågen och klyvsågen (huga!), utan att såga av några särskilt viktiga kroppsdelar. Förborrade... och nu är vi ett 3-millimetersborr fattigare eftersom halva sitter kvar i lådan... som extra stöd liksom. Skruvade ihop, och målade till sist. Kände mig mäkta stolt!
Visst blev det bra?!?




Min söta sambo kommenterade den med:
"Vi kan ju använda den som fodertråg till fåren sedan..."

Hmmpf!! Min fina låda! Nej, den ska fyllas med grus och lökväxter när jag vill ha vår. Så det så!

Kram, Annica

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Den är ju super fin!:) Fattade inte att kanterna var snedsågade utan trodde att du gjort en helt rektangulär låda.
Har skickat meddelande till dig!
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Nej hujeda mig inte till fåren:)Den är jättefin...Vad duktig du är och att inte några kroppsdelar rök hihi.Magsjuka låter inget kul, hoppas att du kryar på dig snart. Kramkram Anne

Fröken Fräken sa...

Ja se karlar! ANtingen är de knepiga i sina klappönskningar eller så tycker de att den snygga ljusstaken ska användas till fodertråg..! Pfhui!
Hoppas att magsjukan är snart väck, och inte ens ett minne längre.

Villa Hemma sa...

Haha, gillar den extra förstärkningen. Karlar förstår sig inte på riktigt hantverk :)

kram o bra jobbat

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du är piggare nu.
Önskar dig en riktig ♥GOD JUL♥!
Kram Ullis