lördag 25 december 2010

Juldagen

Nu har lugnet lägrat sig över Storegården. Barnen bygger med lego, tittar på nya filmer och äter godis. Pappan har just kommit hem från rean med en ny dator som han nu installerar. Mamman sitter vid datorn som hon äntligen har fått igång igen efter äldste sonens egna försök att komma ut på internet.
Precis så här vill jag ha min juldag. En dag då man inte ens behöver gå ur pyjamasen eller långkallingarna.

Julafton tillbringade vi hos barnens kusiner mitt på dagen och på kvällen var vi här hemma. God mat, mycket godis och gott sällskap.

Gröt, revben och smörgås är vår mat på julaftonskvällen. Revbenen hade jag tillagat enligt ett recept från senaste Buffé... Succé!!! Gud, så goda! Rekommenderas varmt av allt som åt! Dukningen gjorde jag på morgonen.


Min käre bror har vågat låna ut sin kamera till mig några dagar.... Undrar om han förstår vad han har gjort?!?!
Så nu ska jag se om det är en systemkamera jag ska satsa på... Och i så fall vilken sort? En djungel...


Men visst, man kan ju ta lite roligare kort med den... Och ännu roligare blir det väl när man har övat lite!

Min kära mamma kommer alltid med tulpaner på julafton. Förr var de röda, nu är de vita. Precis som jag vill ha dem!

God fortsättning!

Kram Annica

6 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Chokladblomma luktar GOTT :)
Superjulmysigt...

Kanske lite PARTYSUGEN??
missa inte

J
U
L
P
A
R
T
Y
T

Hos mig........
Välkommen att vara med :)
Håkan

Grodmamman sa...

Håller med dig, jag går fortfarande i myskläder!:) Har varit och åkt skridskor i arenan, men annars är det bara slappa som gäller idag.
Hoppas att ni mått bra i veckan. Jag och Matilda åkte på maginfluensa natten till måndagen. Perfekt uppladdning inför julen, NOT!!! Fördelen var att julgodiset var orört till julafton!:)
Jag köpte en egen systemkamera i julklapp. Jag valde en Canon EOS 1000D. Har än bara provat den automatiska inställningen, men den är sååå mycket bättre än min gamla. Sonen börjar redan prata om att köpa andra objektiv, tror han var lika glad för den som jag!:)
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå raring...Låter som att ni har haft en lika skööön jul som vi, bara vara och ta det lugnt:) Mmmm då måste jag testa revbenen nästa jul. Här gör jag bara vanliga med senap, sirap och vitpeppar. Hoppas att ni har en likas kön dag idag. Stor kram Anne

Its a house sa...

Låter som en skön jul! Här har mycket tid ägnats åt Pippiboxen med sex underbara Pippiäventyr, vilken nostalgi! Va smidigt att få låna en kamera och testa innan du bestämmer dig, det är som du säger en djungel!

promenader på landet sa...

Hej vännen låter som en jättemysig jul! Jag har en Nokia 3000 och den funkar bra och är inte så dyr, men så finns det förstås typ en miljon andra sorter och modeller av kameror också.... Må så gott kram från Maria

Lilla huset på prärien sa...

Vad fint det är med tulpaner! Det är så krispigt och vackert - jag skulle kunna ha dem vart som helst och hur mycket som helt :) I alla färger.

Jag kan bara säga att jag ÄLSKAR min kamera och jag skulle inte kunna leva utan den. Så jag röstar på systemkamera jag - det finns flera väldigt prisvärda faktiskt! Sonys instegskamera köpte min pappa och han är supernöjd.

Kram Jenny