tisdag 26 januari 2010

Inspiration!!

Vi har ju som jag sagt förut inte någon trädgård, vi har mark. Inte särskilt ombonat och mysigt. Det där med en massa rum i trädgården, det har jag inte riktigt fått till.
Men nu ni!!

På mitt jobb har vi även en trädgårdsutbildning. Åtta elever som går i 3:an har nu fått just vår trädgård som ritprojekt. (Stackars dem...  men bra för mig!) Detta innebär att vi får 8 förslag på hur vi skulle kunna göra med vår trädgård. Ska bli jättekul!!! Undrar vad de hittar på...?!?

Så idag har jag blivit intervjuad om önskemål m.m. och nästa vecka ska de åka ut hit och mäta och greja. Häftigt! Snacka om förmån!! Undrar om de hittar en lösning på berget som ligger så grunt?!??? He, he... !
För övrigt så får det ju inte komma hit några gula, orange eller klarröda blommor... inte heller någon rododendron... De frågade mig om det var några särskilda växter som jag skulle vilja ha in. Två kom jag på. Tills jag kom hem.... Nu har jag en lite längre lista!!!
Spännande ska det bli! Sedan så är det ju vår egen ork, vilja och ekonomi som styr vad vi väljer att göra.

Tack vare detta har jag nu fått värsta inspirationen!! Nu minsann ska det hända grejer! Odlingsbäddar bakom ladugården står först på listan i vår!

Igår och idag har jag varit hemma med den lille killen som har haft feber. Bara feber. Inte något annat. Konstigt. Men nu är han feberfri. Skönt.

Ha det bra!

Kram, Annica

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ja du, barnen var nog mer besvikna än vi föräldrar i söndags!:)
Vad kul att få hjälp med marken! Ska bli intressant att höra vad de hittar på och framförallt hur de gör med berget.
Vi har några barn på jobbet som också bara haft feber.
Kram

Marita sa...

Å vad kul! Vi har inte heller någon tomt precis... vårt nybyggda hus står på 4 600 kvm åkermark... vi har lyckats peta ner tre äppelträd och en mindre rabatt... vill de ha en utmaning till, eleverna??!

kram, Marita

Lilla Sund sa...

Vad roligt med trädgårdsprojektet! Gissar att det kommer några chokladblommor, eller?
Du har inte några elever som behöver ett rejält målarprojekt att ta tag i till våren...?
Måste nämligen måla om i princip hela herrgården till våren... Tjoho....
Konstigt med febern. Hoppas han kryar på sig snart!
KraM!

Nettan sa...

Hej! Å tack för gullig kommentar hos mig!
Vad spännande! Verkligen lyxigt..ä så sugen på trädgårdsprojekt!!
Ska bli kul att se resultatet!
Kram Nettan

promenader på landet sa...

Hej och vad kul att få lite ideér om trädgården, det skulle vi också behöva!! Min son är också lite som din det dröjer någon dag innan ha berättar, men jag tror att han behöver varva ner hemma först innan han börjar tänka på vad han gjort! Ha det gott kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Men gud vilken tur du har!! Det är ju värsta grejen. Det kommer att bli jättebra. Du kommer att få superbra tips av eleverna och sen är det ju bara att sätta igång. Kanske kan de också hjälpa till?! ;)

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Jessica sa...

Å vilken dröm att få hjälp med trädgården! Skicka hit dem om de vill ha fler uppdrag :)

trevlig helg!
kram Jessica

Ullis/Leva på landet sa...

Så bra att få den möjligheten. Brukar ju vara så att man inte alls kommer på hur man ska göra utan behöver lite uppslag för att sedan brukar kreativiteten flöda.
Spännande att se vad det blir av det.

Ha en riktigt bra helg!
kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Men så praktiskt ordnat! Någon sådan förmån kan jag inte komma på att jag har på jobbet... fast man får ju åka på en och annan rolig resa förstås!!

Grodmamman sa...

Jag vill inte heller ha slask och gegga än, men det behöver inte komma mer snö!:)
Vad roligt du har haft det då, lego är ju svindyrt nu för tiden. Synd att det är så svårt att förstå för de små!:)
Ha en bra söndag, jag städar.
Kram

Lina sa...

Hej!
Va spännande trädgårdsprojektet låter!!! De är ju en dröm att få nån som ritar och tänker till! Vi skulle behöva hjälp här hemma också vill jag lova! =)

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Gud vad kul att få olika förslag. Jag är så dålig på trädgård, vi har knappt något i vår mer än fruktträd, lavendel och häckar.
Kram Anne