tisdag 23 februari 2010

Härligt med snö!!!

Jo, jag tycker faktiskt fortfarande det!! Trots träningsvärk i armar och rygg efter all skottning. Men det är ju alltid bra med lite muskler eller hur?!?!

Precis som de allra flesta har vi alltså gott om snö. Lite väl gott om det var det när jag skulle skotta fram bilen i söndags... Det tog sin tid!


Inomhus så har det hänt ytterst lite. Men viktigt! Det sista valvet i köket har äntligen blivit vitt!!! Sååå ljust det blev!


Våren känns ju fasligt långt borta just nu, men ändå blir man ju så sugen på lite vårblommor. Kungsängslilja är en stor favorit! Så skir och vacker men ändå tuff!


Imorgon är jag ledig. Måste passa på att njuta av snön av med mina barn...
Tro det eller ej!! Men snart är den borta! Och vem vet när vi får en sådan här vinter igen??!?

Ha det gott!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Små steg till ett enklare liv sa...

Så sant,så sant...det gäller att se det vackra med snön eller som Du nyttan(muskler) hejs svejs *piah*

Grodmamman sa...

Kul med ett nytt inlägg!;)
Idag har de kört bort snöhögarna på De la Gardievägen, så nu kan man mötas med bil där igen!:)
Jag gillar ju snön också, så den får gärna vara kvar ett tag till. Tror dock inte att maken håller med mig!;)
Kram

Domus Dulcis Domus sa...

Javisst är det härligt med en riktig vinter, tänkte precis på det när jag tog en promenad nu ikväll, så vackert och "tyst" allt blir. Men det kan faktsikt få räcka nu, det behöver ju inte komma mer. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin plantering du har gjort. Jag håller ju inte riktig med dig ang snön då. Tycker ju att det har blivit för mycket av den denna vinter. Tur att katten inte kommit på det som era gör.

Kram Ullis

Stjärnor & Champagne sa...

Ja fy sjutton vad snö...Skall aldrig klaga igen hihi. Fint med vitt på valvet, färg gör mycket. Här tar allt också tid kan jag säga hmhm.

Kram Anne

Marita sa...

Jag kan nog inte dela din entusiasm för snön... inte nu längre. Börjar bli lite trött på den nu... vill har vår och värme nu!!
Kram Marita

Fröken Fräken sa...

Kungsängsliljor är underbara - snö är det inte... ;-D Jag är lika less som jag är varje år, eftersom vi alltid har massor av snö (och märkligt nog aldrig snökaos ändå!!)

promenader på landet sa...

Hej vännen och kul att höra från dig! Jag får vårkänslor av din Kungsängslilja såå fin! Kram Maria

Unknown sa...

Hejsan,
här är en till som njuter av snön, eller njuter och njuter, men jag har hellre snö än smutsig blask och tö.
Kungsängsliljor är så oerhört skira och vackra, vilket arrangemang du har, jättefint.
//Camilla

A home far away sa...

Jag tycker att det ser alldeles underbart ut med all snö, måste ju vara hundra gånger bättre än grått o regn:)

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Lilla huset på prärien sa...

oj oj oj vad mycket snö ni har!! här har det börjat att töa och jag trodde inte det skulle kännas så härligt som det gör men det gör det! myyyysigt är det :)

vad fina de är kungsliljorna!

kram j

Grodmamman sa...

Just nu känns det långt till vår!:)
Stackars O, hoppas att han snart kryar på sig igen!
Kram

Jessica sa...

Hej,
Jösses vad mycket snö! Nu räcker det väl ?
Valven blev ju jättefina!

Må gott
kram Jessica