tisdag 12 januari 2010

Nu är jag här igen

Efter ett låååångt och häääärligt jullov så börjar nu vardagen komma ikapp.

Innan jul hade vi delning av min ena morbrors saker eftersom han gick bort tidigt i höstas. Av 9 kusiner så var vi 3 stycken hugade spekulanter på ett visst skåp.... Kortleken avgjorde i vilken ordning man fick välja saker... Och jag hade inte en chans med nr 6... Men min älskade bror hade nr 2 och tog skåpet och sade: "Varsegod syrran, God Jul!" Är han bäst eller är han bäst?!?!



Julen blev lugn och god. Mycket godis och en hel del mat förstås.

Nyår firade vi i goda vänners lag. Tyvärr blev sambon sjuk så han satt hemma hela kvällen tills jag hämtade honom inför 12-slaget. Trevligt hade vi ändå, men självklart saknade jag honom!

3-7 januari var vi i Stöten med en go' familj.  Lite kyligt ute kanske, men VARMT och skönt i stugan på kvällen. Och; vi åkte skidor varje dag!! Det bet gôtt i kinderna!



Snön ligger kvar och det är helt underbart!!



Nytt år. I år så ska jag bli ännu bättre på att ta vara på vardagsmyset. Ta mig tid. Ta lite bättre hand om mig själv är det absolut dags för också. Fast jag börjar med myset...!



Te på trappan till exempel!

Ha det så bra!

Kram, Annica

15 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Mys låter bra tycker jag! :)

Ha det så bra!

Kram Jeanette

Grodmamman sa...

Tror nog att det där skåpet skulle passa mycket bättre hos någon annan!;)
Tycker också att du ska börja med mys, fast mys behöver ju inte nödvändigtvis betyda onyttigheter. En kopp te på trappan är väl verkligen mys!:)
Var ute och gick i morse och det är så vackert ute nu. Måste ta med kameran nästa gång.
Kramar

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Vilken go bror du har!

Ja väldigt lugn och Gooood Jul har det varit här också!

Kram Maud

matwe sa...

Hej, jag försöker komma i kontakt med de som driver Sunds Herrgård i Uddevalla. Jasg hittar dock varken telNr eller mail. Det verkade som om du kanske kände dom, kan du hjälpa mig med detta?

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig. Ja nu har vi vardag igen. Vilken snäll brorsa du har. Det var en fin julklapp. Det skåpet skulle passa bra hemma hos mig med.


Kram Ullis

Domus Dulcis Domus sa...

Mycket fint skåp, förstår om du blev glad. Mysa på trappen brukar jag göra de första vårdagarna men ja, varför inte redan nu en solig dag, tack för att du påminner mig. Tack också för ditt stöd i min egen lilla utmaning. Kram

chokladblomma sa...

matwe:
Jag har varit i kontakt med Marit på Sunds och vi funderar på om du inte har lyckats hitta dem ändå?!?

Om inte: marit.sternang@hotmail.com

/Annica

Dicksonska våningen sa...

Åh, vilken underbar bror! Jag har två stycken och de är ganska måna om sin syster trots att hon kan vara jobbig ibland :)

Jättefint skåp!

Kram Annika

Lina sa...

Hej!
Oh, du verkar ha haft en skönt och långt jullov! Vi har också haft de bra här hemma, jobbat lite, men också varit ledig en hel del...underbart att bara gå hemma och skrota i mysdress. Men oj va snabbt man kommer in i fel rutiner med läggtider osv! Nu är vi i fas igen, tack o lov! =)

Ja, Lilla E går nu bara på lilla toan på dagis, pottan är tillbaka på småbarnsavd igen. Hon har även testat vår stora toa, emn vi får köpa en sån där barnsits. Risken är ju att hon åker med ut i avloppet annars! =)

Vilket fint skåp, och vilken snäll bror!!! Kul med ärvda möbler som har en historia!

Må så gott & trevlig helg!!!
Kram, Lina

promenader på landet sa...

Hej vännen och kul att höra i från dig! Din bror han verkar go! å snällt att ge dig en julklapp du verkligen ville ha! Må gott! Kram Maria

Vända blad sa...

Förstår känslan när du fick skåpet! Vilken underbar brorsa =) Min hade nog bara sagt "Bränn det" eller liknande...
Låter bra att du försöker ta vara på vardagsmyset, det är mitt motto här i livet och som gör att man härdar ut de dagar när allt inte är på topp...
Ha en riktigt fin helg och "grattis" till ditt vackra skåp!
Kram Maria

Grodmamman sa...

Mamman är nog nöjdast!:) Dottern har varit på ett underbart humör, not, i em så hon har inte sagt så mycket än!:)
Kram

Cathrin sa...

En sådan urgullig bror du har! Vilken fin julklapp.
Och mer mys åt folket. Att ta hand om sig är lika viktigt som att ta tag i allt som måste göras. Inbillar jag mig i alla fall.

Hälsningar
Cathrin

Jessica sa...

Hej å vilken go bror du har! Skåpet är jättefint!
Låter som bra idéer för året, mys å ta hand om sig själv. Glöm inte att lägga fuktmasken, det är så skönt :)

må gott
kram Jessica