tisdag 19 januari 2010

Lugnet före stormen

Har min lediga dag idag. Allt är lugnt och fint.

Än så länge har inte alla kvällsaktiviteter dragit igång heller... men nästa vecka... då!!
Bordtennis med stort troll på måndag, barngympa med litet troll på tisdag, scouter med stort troll på torsdag och ridning för det stora på lördag.
Hmmm... däremellan tänkte jag komma iväg och rida någon kväll... onsdag kanske?!?
Japp, och därmed var veckan fulltecknad.
Vardagen är tillbaka med full kraft! Härligt!!

Jag har en liten bekännelse. Typ.
När vi kom hem från fjällen sent på kvällen så insåg jag att min nyckelknippa hängde kvar i nyckelskåpet i stugan uppe i Stöten... KUL att komma på det två minuter hemifrån klockan tio på kvällen!! Det blev till att vända om och åka in till min mamma i sta'n för att hämta extranyckeln. Som tur är så har jag en säkerhetsbricka i nycklarna, så nu är de på väg med rekommenderat brev!! Vad härligt att jag äntligen fick nytta av den där brickan!
Och snurrig, det är jag då inte!!

Snart dags att hämta det stora trollet i skolan. Ska dessutom få med mig ett bonustroll hem idag. Det blir nog livat och kul!!

Ha en bra dag!

Kram, Annica

14 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vilken tur att det löste sig med nycklarna! Visst är det fullt upp när barnen är små, men sedan får man troligtvis hur mycket egen tid som helst, fast det är ju några år kvar.....Våa troll är 8 och 6 år. Kram Maria

Grodmamman sa...

Ja, du. Här har ju dottern handboll på onsdagar och kyrkan på torsdagar. Sonen ska vi inte tala om!:) Fick reda på idag att han ska spela match i Sunvära på lördag och Blåsut på söndag. Så då var den helgen ordnad!:) Fast dottern ska ju spela "Bästa ettan" på söndag, så jag har nog fullt upp jag med!
Tur med nycklarna!
Kram

Lantliga drömmar sa...

Är samma här det är mycke saker på gång men det är bara roligt. Jag har satt brickor på alla nyckelknippor ,,man vet aldrig vad som händer. Nilla

Marita sa...

Ja men är det inte för typiskt att man ska komma på det när man nästan är hemma.... varför blir det alltid så?? Jag råkar alltid ut för samma sak... suck!

Vilka veckor du har!! Du behöver helt klart inte fundera över vad du ska fylla din fritid med... ;-D
kram, Marita

Domus Dulcis Domus sa...

Tur i oturen det där med nycklarna. Här har barnen tack och lov inte så mycket aktiviteter. 10-åringen har visserligen scouter och fotboll men scouterna kan han gå iväg till själv och fotbollen brukar pappa fixa. Skönt för då hinner jag med min motion.Kram

Fröken Fräken sa...

Pust, jag blev ju alldeles trött bara av att läsa om det där hektiska schemat. Tur att man bara behöver se om sig själv, för själv kan man ju vara nog så besvärlig ;-D

Stjärnor & Champagne sa...

Du den brickan är fantastisk. Har en jag med...Låter som att det kunde ha varit jag som hade glömt dom. Hoppas att det var bra i Stöten..

Kram Anne

Vända blad sa...

Känner hur jag fick ont i magen bara av att läsa om det där med nycklarna...Har tappat flera stycken genom åren och det är inte kul...
Här har barnen varit så hostiga så det har varit lugnt med aktiviteter ett tag, men annars är det bra att de håller på med något trots allt.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

Lina sa...

Hej!
Ja, var en massa aktiviteter som dina små troll ska iväg på! =)Men visst är de kul, och de lär sig ju så mycket bra, samarbete och träffa nya kompisar! Vi laddar för söndagens gympa!

Skönt att din nyckelknippa kom tillrätta, inte kul att inse att den är SÅ långt borta när man är hemma!

Må så gott & ha en trevlig helg!
Kram, Lina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hÄRLIGT MED LITE FJÄLLSEMESTER...SKULLE JAG MED VILJA ÅKA PÅ!!!

KUL DU HADE KÄNNT IGEN MAKEN O KIDSEN PÅ BANDYN I JULAS;))
jA NU ÄR DET JU INNE SOM GÄLLER..HAR BÅDE SINA FÖR O NACKDELAR!!!
sJÄLV NJUTER JAG AV LUGNET HEMMA MEDANS DE DRAR I VÄG PÅ BANDYN;))

Ha en trevlig helg
Kram ♥ Millan

Grodmamman sa...

Dottern har öppningsmatchen 8.30!:) Sedan har de sista(?) matchen strax efter elva. Hoppas att vi ses!:)
Aldrig fel att slippa matlagningen ibland!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Tur att det löste sig med nycklarna. Visst är det skönt när vardagen är igång igen, men inte heller helt fel när man kan få ta dagarna som de kommer och göra sådant som man vill när man vill.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Hur gick det för sonen?
Kram

Jessica sa...

Hej,
Oj vilket schema ni har i veckorna. Ofta vill ju barnen ha med sig kompisar hem också...

Tur det löste sig med nycklarna, jisses vad jobbigt att komma på det när ni var nära hemifrån!

Ha en bra vecka (trots hektiskt schema)
kram
Jessica