måndag 4 juli 2011

Trädgårdsinspiration

Igår tog jag lilla bilen och åkte för att hälsa på min kära vän Jenny. Vi är dessutom arbetskamrater, men där mitt ämnesområde är häst, där är hennes trädgård. Och vilken trädgård hon har hemma! Ni skulle bara se! Vi gick runt i 1 ½ timme och tittade på växter och jag hade lätt kunnat gå runt 1 timme till! Hennes senaste stooooora projekt är den "vita trädgården" på baksidan av deras hus. Ännu inte helt klar, men jag bjuder på lite bilder ändå!




Den där "lilla" vädden här ovanför... den var en bra bit högre än jag är lång. Fräcka knoppar!
Och sedan så måste ju jag bara skaffa mig en sådan där mörk fläder. Attans snygg!
Jenny har en bit kvar innan den vita trädgården är "klar"... för färdig blir man väl aldrig?!? Som Jennys make hade sagt: " Jag förstår det där med trädgård... men att flytta runt på växterna?!? Kan de inte få vara där de är?" Njaaaa, i jakten på den perfekta trädgården, då blir det nog en hel del omflyttningar. Fråga min sambo, som fick lyfta upp ett bamsestort gräs åt mig igår, han undrar nog han också i och för sig...!

Stort tack ,Jenny, för att jag fick komma och titta och fota!
Nu ska jag ut och flytta växter... ;-)

Kram, Annica

5 kommentarer:

Sara sa...

Vad härligt med en så stor och fin trädgård. Önskar jag vore bättre på blommor och trädgård.
Kram

Grodmamman sa...

Vilket jobb hon lagt ner där, men så fint!:)
Lycka till med dina omflyttningar! Jag har bara tittat lite i min rabatt än och funderat på hur jag ska göra. Kanske att jag flyttar runt lite, men en annan dag!;)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med trädgårdsinspiration, skulle jag också behöva. Vet vad jag vill ha i trädgården men inte var och hur....
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, jag förstår precis det där med att flytta växter.

Spännadne med en vit trädgård... jag har på min höjd kommit till tanken med en vit RABATT, men även där gårr jag bet för jag bara äääälskar rosa och lila :-).

Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Wow vilken trädgård!!! Kommer att bli kanonfint med en vit trädgård. Kram Johanna