torsdag 14 juli 2011

Lite träningsvärk

Nu var det dags att ta tag i avenbokshäcken. 115 plantor, 2,5meter hög. Envis som jag är så tog jag förstås allt på samma eftermiddag... så nu har jag träningsvärk. I armar, rygg och mage.


När jag ändå hade kameran framme gick jag en liten sväng...


Detta är bästa frukostplatsen, med morgonsol och kilometervid utsikt över åker och nejd.
Lite extra pynthjälp har jag fått av min yngste son som har plockat med sig stenar från stranden. Små blommor utan stjälk kommer från samma kille...!

Nähänä, nu ville inte min dator föra över fler bilder, så det blir allt för idag. Dags att rensa ogräs i gruset.

Kram, Annica

8 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Härligt att få träning samtidigt som det blir fint i trädgården!
Maria

millandante sa...

Ditt bloggnamn lockade in mig hit, och jag återkommer:) Den trappan ser ut som en riktigt mysig plats för morgonkaffet!!

Milla:)

millandante sa...

Ditt bloggnamn lockade in mig hit, och jag återkommer:) Den trappan ser ut som en riktigt mysig plats för morgonkaffet!!

Milla:)

Grodmamman sa...

Va?!? Är du envis???;) Klart att du skulle ta hela häcken när du ändå var igång!:)
Hoppas att du njuter många mornar på den trappan. Blev så fint med stenen runt omkring.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som ett riktigt hästjobb att göra med häcken........

Vi har en avenbok som vi har låtit växa som en stor buske. Den är verkligen läcker.

Mysigt du har det vid trappen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Johanna Stålros sa...

Men du vilket hästjobb....hoppas du tar det lite lugnt och njuter av hur fint du har det oxå. Kram Johanna

Dicksonska våningen sa...

Tack för hälsningen!
Nu när man är höggravid är allt sådant trädgårdsarbete i händerna på Marcus! :)

Så fint du har det vid trappen! och fin dekoration av sonen.

Kram Annika

HOUSE of MANDY sa...

Detta verkar vara en myisig blogg! Jag kikar in snart igen och ser om det uppdaterats något :)

Kram Amanda