fredag 21 augusti 2009

Vad är det här?!?

Häromveckan så tyckte jag att det var såååå skönt att börja med rutiner igen.

Men vart tog orken vägen???
Jag rör mig i sengångarfart hela eftermiddagen, somnar senast 20.45 framför tv:n och den där pyssellusten som finns - den orkar jag helt enkelt inte göra något åt! Inte kan jag minnas att det har varit så här trögt att komma igång efter sommaren förut? Kan det vara åldern?!? ;-) Hoppas verkligen att nästa vecka blir bättre!
Häromdagen så stod jag och tittade på mina entrékorgar. Trots att chokladblommorna blåste av dagen innan midsommar så är jag faktiskt riktigt nöjd med dem. Gillar det lite vildvuxna och färgerna.


Och nu, till slut, så börjar jag få se lite chokladblommor igen. Kanske har tvestjärtarna ledsnat på att äta upp dem?!? Nog för att de luktar choklad... men tror ni verkligen att de smakar också?
Min underbara kollega och vän tänkte på mig igår.... Hon är hortonom och har på jobbet låtit förstaårseleverna försöka sig på blomsterarrangemang. Självklart så hade hon gjort några visningsexemplar. Det ena föll jag pladask för. Mina färger och min smak! Det kom hon ihåg flera dagar senare... på mitt skrivbord stod då det fina arrangemanget! Till mig!!! Så nu sitter jag här och njuter av det på min lediga dag.


Hoppsan, tiden går fort när man sitter vid datorn! Dags att hämta sonen som har haft sin andra dag i 1:a klass!!

Ha det så bra!


Kram, Annica

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är precis likadant här! Och då jobbar jag bara 75%! Är helt slut idag och har inte orkat göra något denna veckan. Hoppas också på att det blir bättre nästa vecka!:)
Dottern har inte börjat än, men nu ska vi snart på inskolningssamtal med hennes nya fröken.
Sedan ska jag fram på stan och fika med en kompis och ska även försöka hitta lite tyg. Ifall pysselorken kommer, så kan det ju vara bra att ha lite material hemma!:)
Kram

Grodmamman sa...

Helt ok! Som sagt inte gula eller orange, men rödaktiga är fint!
Kram

Annas skattkammare sa...

Hej! Kan förstå att du aldrig åker åt Vara-hållet. Du bor ju i en stad full av mysiga butiker och caféer! =) Så fint arrangemang du fått och chokladblomman var jättefion, har faktiskt aldrig hört talas om den förut.
Trevlig helg
Kram /Anna

Fröken Fräken sa...

Nej, inte kan det vara åldern! Vi är ju unga och pigga snärtor båda två, så det måste bero på något annat. Säg till om du kommer på någon lösning...
Min chokladblomma dog i någon mystisk fläcksjukdom.. den såg hur skum ut som helst så nu bor den i komposthimlen, tyvärr...

sinneskatten sa...

Det här med internet är spännande!
Hittade dig och din blogg, och upptäcker att du är "granne" jag bor i Götene.
Har suttit och läst på din sida och gillar det, så hit kommer jag åter.

promenader på landet sa...

Ville bara säga att du har en väldigt mysig blogg och vilket vackra blommor! Kram Maria

Lina sa...

Hej!
Oh, jag känner igen de där...batterierna som skulle vara fulladdade efter semestern blev väldigt fort tomma igen...Första veckan på jobbet efter semestern var jag i koma...nu efter 4 är de bättre! De tar tid att komma in i allt igen...dock är de VÄLDIGt segt när kockan ringer varje morgon05.25...Zzzzzzzzzzz!

Oki doki då ska jag få iväg lite frön från mina akelejor! De får bli efter helgen!

Sniffade på en chokladblomma på Plantagen när jag var där sist! En sån får de bli näst år! Choklad är ju en favvo här hemma! Idag har vi mumsat på Mmmm... Mjölchoklad!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..samma här/fast jag inte jobbar)helt slut, tom på energi o ork,,,den måste försvunnit med semestern!
mycket jag vill nu, men orkar bara inte:(
Så gulligt av kollegan, o såå vackert dessutom! O dina chockladblommor ser ju jättemysiga ut!!Mina sommarblommor har dörr föe länge sen;(

kram ♥

Grodmamman sa...

Inget sytt än, men rabatten är röjd!:)
Ha en bra kväll, så hörs vi!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jag vet inte heller varför det blir värre och värre varje år. Men hoppas precis som du att det ska gå lättare nästa vecka. Idag är i alla fall orken tillbaka så det är ju skönt att det gick så fort när man fick lite ledigt. Jättefint arrangemang du har fått. Sådant gör en så glad.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Millas hem sa...

Håller med dig....färgerna är underbara!

Kram Camilla