tisdag 25 augusti 2009

Snacks

Vår snälla dagmamma gav mig en kasse plommon när hon såg hur jag dreglade över hennes träd... och drömde mig bort... till ett alldeles eget plommonträd.

Naturens snacks!!! Mums!

Fast jag vill också ha ett äppleträd... eller två. Frågan är bara var jag ska plantera dem? Eftersom gården ligger på ett litet berg... Det tar inte lång tid att gräva sig ner till sten här precis! Kanske ett par lastbilar med matjord kan lösa problemet?!?

Eller, nja, kanske inte så bra lösning. Det blir nog till att gräva runt för att se var det kan vara djupt nog. Och DET borde ju hjälpa lite mot gäddhänget!

Hi, hi...

Ha en bra kväll!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skulle heller inte tacka nej till lite plommon, men jag vill inte ha något eget träd!:)
Kram

Dicksonska våningen sa...

Jag har massor av plommon och äpplen här! Har du vägarna förbi är det bara att gå loss! :)

Det kanske finns "bergsäpplen" hos blomsteraffären? Det måste ju finnas sorter som klarar det också...

Kram Annika

Lina sa...

Hej!
Vi har också massor av plommon! Har du vägarna förbi hör av dig! = ). Lilla E föråt sig förra veckan...de blev måmga blöjbyten på dagis...men gott var de!

Har inte glömt dina frön! De är bara så mycket annat den här veckan. Ska snart ta en bloggpaus. Vi har 35+ 40 år fest här hemma på lördag i trädgården. MASSOR att fixa. Skickar fröna i nästa vecka, hoppas de är ok!

Må så gott & sköt om dig!
Kram, Lina

sand mellan tårna sa...

Tack!

Är riktigt nöjd själv.... men bannern ska nog stylas liiiite den med.

KRAM

Lina sa...

Hej igen...
Tack...ja de blir STORT kalas, vi är över 30 pers. Ber till solgudarna om sånna finns att de blir sol, men nöjer mig med uppehåll!!!De såg väl sådär ut nu på Aktuellts väder =( Men, men de är bara tisdag idag, de blir som de blir!

Kram, Lina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Gottigt med plommon!!
Vet dock inte vart vi ska göra av alla:)))
Ne...alla träd tar säkert inte såå lång tid som vårt..fick ngr plommon förra året..o ngr enstaka ...typ 5...året innan. Men i år,.,, det bara dräller...jag kan ju skicka dig lite:))

kramis♥

P.s...maken kom ju på sedan vem du var;)) När han kom på efternamnet!

Fröken Fräken sa...

Svårt med egna fruktträd när man bor i hyreslägenhet. Men jag skulle inte säga nej till hemleverans av plommon, äpplen och andra läckra frukter från någon med trädgård! Och plommon gör ju sig så vackert på bild också :-)

Signe 1 sa...

Mumsigt med plommon, önkskar att jag hade ett eller två i trädgården *ler* Kram Sofia

Lotta Sultan sa...

mmm, va gott!
plommon är bäst. har inga själv. hade gärna haft ett träd med dom där gula!

Grodmamman sa...

Hur "billigt" blev det på Lidens?:)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag önskar mig med ett plommonträd..men inte har jag sett något ännu:-)
Kram Lotta

Mjuka sa...

Plommon och äppleträd är min dröm också! Verkligen naturgodis
kram Malin

In my house sa...

Åååååå, du får gärna komma hit å plocka, vi har gula och blåa,,,, dom trillar nu,,, man hinner inte äta,,, och för många är inte bra för magen =) fniss...

Ha en finfin helg, stor kram gullefjunet mitt