måndag 6 juli 2009

Paus från värmen

Vilka härliga veckor vi har haft!! Mycket strandliv har det varit, med sand i hela huset som följd! Men vad gör det?!

Ljumna och daggiga morgonmys.

Har dessutom hunnit med en tur till det stora möbelvaruhuset. Det var riktigt skönt där inne, svalt, till skillnad från värmen utanför. Jag trodde jag skulle storkna när jag skulle börja packa in i bilen! Konstigt att jag hann "glömma" hur varmt det var ute på de där timmarna.

I helgen tog vi oss en premiärtur med båten. Mycket bad blev det, då sonen dessutom kunde visa sina färdigheter efter 3 veckors simskola! Han var så stolt!! (Och jag med!)
På kvällen drog åskan in över oss så det blev ingen myskväll på varma berg. Men väl en myskväll i en varm båt!! Vi hoppas på många fler och längre båtturer i sommar!

Igår fick jag för mig att jag skulle pröva på att göra jordgubbssaft... Sagt och gjort. Iväg till odlingen, i regnet, och plockade massa goda gubbar. Saften blev också jättegod! Ska nog tillbaka så småningom för att plocka mer till marmelad och sylt.

Idag är en riktig innedag, med bara en massa slöande. Men ibland måste man ju ha det också!

Jag gläds väldigt åt att de nästa vecka kommer och börjar gräva för det kommunala vattnet. Som jag har längtat!! Inga mer översvämmade brunnar eller vattenpumpar som går sönder. Ska bli skönt att till exempel ha vatten i kranen fast strömmen har gått! Bara det!

Funderar allvarligt på om jag kanske skulle baka lite bullar? Hmmm... får fundera en liten stund till!

Ha det bra!

Kram, Annica

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skulle också vilja göra jordgubbssaft, men har än inte orkat åka och plocka några!:)
Hittade du mycket på det stora varuhuset?
Härligt att bara vara hemma och slöa. Här har sambon just klippt ner häcken en bit. Jag gör inte mycket!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Här har det varit ganska så tråkigt väder i tre dagar nu, och jag börjar tycka att det räcker nu. Låter mycket trevligare med sol, bad, värme och jordgubbsplockning! Egen jordgubbssaft, det låter mumma det!
Här samlar jag kraft för att fortsätta städningen... när som helst...

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om du har haft det underbart under tiden det varit värme. Så gott med hemgjord jordgubbssaft, skulle inte vara så tokigt. Låter så skönt med båt. Vi som bor så nära sjön har ju ingen än. Här blev det röjning av ena sonens rum för allt lego skulle bort. Tog en hel dag, pust.

Kram Ullis

Helen sa...

Är också sugen på att plocka gubbar. Vad gott det lät med jordgubbssaft, jordgubbssylt och kräm vill jag också göra.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll & Tack för din rara hälsning!
Nihar verkligen haft det härlgt ser jag!!!

Hihi...japp även jag var o plockade jordgubbar..gjorde sylt, o saft igår o sila o hällde upp i flaskor idag jag med:::;))) Med rödvita snören:))Kommer strax i bloggen!!

hmm..just nu är jag ju mamma ledig:) jag o maken hade ett företag ihop i 5 år...ett sådant där hatat ett...telemarketing...men sålde för 1½ år sen..det bästa vi gjort...var bara jobb, jobb jobbo så krångel!!!!Barnen var bara 3, 4 7 år när vi startade det...kände att de kom i kläm..även om jag bara var där halvtid.Men då jobbade maken dubbelheltid i stället. Nu njuter jag av att bara va mamma!!!UUUNDERBART!!!!!!

Ha en finfin vecka !!!
~~♥Massor av kramisar Millan ♥~~

himlaverket sa...

Hej,
gott med egen jordgubbssaft. Har du recept på marmeladen?
Må så gott, Ulla

Anonym sa...

Åhh vad gott med hemmagjort jordgubbssaft! Baka på du!

Ha de gott!

//Cissi

A home far away sa...

ahhhh så gott med jordgubbssaft!

Ha en fin fredag!
Kram Gunilla i Singapore

Grodmamman sa...

Vad kul med en visning av Grönelid! Det ska bli intressant!
Känner du inte min sambo vid det här laget!;) Har du inte förstått att när han väl sätter igång så går det inte att stoppa honom?:)
Vem är inte trött på regnet?!? Nu får solen faktiskt ta och komma fram igen!
Har en sak till dig så jag ringer någon dag.
Kram

Anonym sa...

Vilka söta flaskor, hemmagjorda kanske? Eller jag menar då ettiketterna förståss.

Hoppas du får en fin helg.
Krams!

Lina sa...

Hej!
Ja, visst var de underbart med ljumna och var kvällar...nu saknar man dem igen efter allt regn! Men som de heter efter regn kommer sol = )...

Oh, va härligt med egen saft...har aldrig provat själv. Är de svårt???

Bullar till lät ju SÅ gott...

Må så gott, kramar Lina

♥ Fyra årstider sa...

Jag är med sugen på att safta och sylta nu..Kram Lotta

Vända blad sa...

Så underbart med hemgjord saft! Etiketterna är verkligen pricken över i't! Köpte jordgubbar igår och de ska avnjutas med vispgrädde...åh, jag längtar! tänk att man kan bli lycklig över så lite ;)
Ha det gott!
Kram Maria

sand mellan tårna sa...

Min första kommentar! Tack! Vad roligt.... jag ska köra båda bloggarna ett tag innan jag bestämmer vart jag ska ligga..... så vi får se hur det slutar.

Kram L

Har precis uppdaterat dagens happening

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej igen o tack för hälsningen!! Hoppas ni ar dt bra i regnet!!!

!Trevlig Söndag!!
~~Kram ♥ Millan~~

Vita små hjärtan sa...

Mysigt o göra egen saft!!!
Kram Agnetha

Lina sa...

Hej igen!
Du jag tycker också att de lutar en del ska du veta! =)! Är uppvuxen med motorbåt, den saknar jag mellan varven...

Må så gott, kram, Lina