tisdag 21 juli 2009

Japp, nu har jag oxå gjort det!

Ett rabarberblad i betong.
Undrar om det kommer bada några fåglar i det, eller om det bara blir en fin matservering till katterna?

Självklart ska jag pilla bort bladet... en annan dag.

En ihålig platta gjordes också. Sambon, som är en fd betongarbetare, ansåg att "hål ska man fylla igen i betongen.."

Men! Ser han inte hur vackert det kommer att bli med lite taklök som växer där i?!? Hi, hi...

Och en liten platta med en del av ett ormbunksblad i.

TACK underbara Jenny för att jag fick komma och "kladda"!!!
Det var attans kul, och nu vågar jag nog pröva på egen hand!
Ha en bra kväll!!
Kram, Annica

12 kommentarer:

Helen sa...

Fina grejer! jag har gjort på rabarberblad förrut men inga plattor, är så sugen på det!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina dina saker blev. Gjöt ju med eleverna i skolan, men det dar inte blivit av hemma. Vad hade du för form i mitten för att få det fina hjärtat?

Kramisar Ullis

Grodmamman sa...

Fina saker det blev!
När ska vi komma?!?;)
Kram

Anonym sa...

Hej du kära bloggar vän!
Tack för titten inne hos mig. Ville bara meddela att jag har ny bloggadress... Du är hjärtligt välkommen in till mig!
Jättefina saker du har gjort!
Ha de gott så länge!

//Cissi

Dicksonska våningen sa...

Plattorna var ju superfina!!! Att man aldrig tänkt på det...

Fiska kan vara otroligt låångtråkigt emellanåt. Nappar det dåligt brukar jag och sambon överge fisket ganska snabbt och hitta på något annat istället. Men i år nappade de bra och då var det helt plötsligt jätteroligt :)

Kram Annika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jättevackra ju!!
Köpte formar o en säck betongg förra året...men fortfarande inte gjort något av det...nu kanske när jag såg dina fina alster!!!

kram millan

♥ Fyra årstider sa...

Tittar in och önskar dig en skön dag. Vad fint du har gjort.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Tack för tipset, hade tänkt fråga hur du skulle ha gjort och nu fick jag ju svar!:)
Har varit på stan idag igen och nu är nog kläderna fixade i alla fall. Vågade knappt kolla på prislapparna, men det var hos mamma så kanske att man kan få lite rabatt!:)
Kram

Jenny sa...

Hej!
Vilka fina betonggrejer du gjort!!

Ha en bra dag,
Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Vad fint! Jag har också provat, men tyckte inte att jag lyckades nåt vidare!
Kram Agnetha

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt du har haft med betong! Det skulle jag gärna vilja testa någon dag. Det där hjärtat kommer att bli jättefint med taklök i :)

Var faktiskt hemma hos en tjej som hade gjort jättefina betongsaker för lite sedan - verkligen inspirerande!

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Men åh så fina!! Min favorit är nog den sista, det var så vackert med ett skirt blad sådär i betongen!!

Hm, överskottslagret var ju inte precis någon kedja, mer ett ombyggd lada där en snubbe i linne krängde spadar, kamouflagenät och konserverad texmexköttfärs.. men nog tror jag att det finns fler sådana lador i detta avlånga land. Så håll ögonen öppna!!