måndag 13 juli 2009

Det ser lite ljusare ut

Nu börjar det faktiskt se lite ljusare ut ute. Och tur är väl det, för jag gick ner i någon slags "orkar ingenting"- period när det regnade. INGET blev gjort!
Idag har jag roat mig med att städa bort flott och damm på köksskåpen, rensat i rabatten, tvätta... och efter lunch så tyckte jag att jag var värd en liten godisbil...

...Då sprack tanden. H-E! In till snälle tandis som hjälpte mig lite akut. Att det aldrig tar slut?!? Jag blir så trött.

Migränen som har legat och lurat bakom pillerdimman ger sig inte heller... Ska bli skönt att få gå och lägga sig tidigt. Efter "Lipstick Jungle" då förstås! Av någon konstig anledning har jag fastnat för just denna serie, den och Ernst är det jag följer nu i sommar!


När jag ändå var ute i rabatten så tog jag lite foton:

En av mina två entrékorgar, med Chokladblommor förstås!!


Heliotrop, blågräs och murgröna.


Och så var det den där monsterklematisen... Sommer snow. Underbar när den blommar.

Framsidan av klematisrabatten. Här finns allt möjligt. Bara det är vitt och vinrött!


Grekvädden har äntligen kommit på att den trivs här hos mig. Nästan lite för bra. Tror att den skulle vara 80 cm men är snarare 120...!


En annan favoritklematis. Tror att det är en "Nelly Moser", men är inte helt säker.


Mitt lilla blomsterberg med "Swany".

Och här är min kombinerade ros- och jordgubb/smultronrabatt. Många gubbar har det blivit!
Nä, nu närmar det sig Läppstift och djungel... ;)
Ha det gott!
Kram, Annica




11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt med tanden och huvudvärken, hoppas att det snart ger sig!:)
Här har det inte hänt mycket idag, ja om man bortser från sambon då. Han arbetar oförtrutet vidare i ur och skur!:) Imorgon kommer det ca 110 stenar från Optimera och då ska det byggas mur. Och sedan ska jag göra om i rabatten bredvid. Idag åkte mina "monster-daggkåpor"till soptippen. Kan tänka mig att de andra växterna blev glada, nu fick de luft igen!:)
Ta hand om dig!
Kram

Hjärtans sa...

Hej! Jag kollade också på "lipstick". Min tand gick också sönder förra veckan...j-vla snusklubba men ack så god...hihihi. Ska försöka få en tid i veckan. Här har vi haft fullt upp idag. Efter en vecka i skåne så hopades alla måsten här hemma. Hoppas att är bra med er annars. Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tänderna ska bara sitta där o bara vara!!!
Det är ju så dyrt att fixa till, o inte ens syns det!
Tänk vad många fina ljuslyktor vi skulle fått för tandis pengarna... ;)

Vilka härliga rabatter du har!!
Jag har satt en Summer Snow i år o de första blommorna slog ut här i dagarna. Den är knappt 1 meter nu. Din är ju enorm! Du måste fota o visa oss när den blommar!!

Hoppas du känner dig piggare o att du njuter av sommaren!!

Kram Jeanette

STENLYCKA sa...

Vad det blommar vackert i din trädgård.
Vilken otur med tanden men vilken tur att tandläkaren inte hade semester.
Hoppas du kommer att må lite bättre idag för här skiner solen,så då gör den säkert det hos dig också eftersom vi inte bor så långt ifrån varandra.
Ha det så gott!
Kram

Helena sa...

Nä men fy, det lät verkligen inte roligt! Hoppas du snart får må bättre igen!!! Härliga blommor du har i din trädgård =)
Stor kram/H

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj lät inte som en rolig kombination..tandvärk o migrän!!!
Krya på dig!!!!

ackert du har i trädgården din!!!
Blommar såå fint..o chocklad blomma med så klart!!!;))

maken jobbade sina sista timmar idag..så nu är det

S E M E S T E R !!!!!!!!!!!
Och sooooool..hoppas den stannar kvar bara!!!!

♥kram Millan ♥

Fröken Fräken sa...

Det var då en bråkig tand! Hoppas att du kan få lite permanent hjälp!
Nämen, tänka sig att du har och gillar chokladblommor..!! Har du då några tips på hur man sköter dem på bästa sätt? SOl eller skugga? Mycket vatten?

Hanna sa...

Så vackra bilder från din trädgård.
Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fina blommor du har. Vilken otur med tanden. Hopps att de kan fixa den nu så att det blir bra denna gång. Är ju inte kul när det regnar så. Här blev det bara pyssel gjort då. Nu skiner solen igen och man får krafterna tillbaka.

Kramisar Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack såå för din hälsning!

~~♥Kramisar Millisss!♥~~

Hjärtans sa...

Jaaaa, ni får hemsk gärna en kissemiss. Vet du någon annan som vill ha? Kram