söndag 10 oktober 2010

Skärpning!

Jag har ju aldrig varit en så jätteflitig bloggare... Men NU är det dags att skärpa till sig lite! Det är ju så KUL!

Hösten är här och man tillbringar mer tid inne. På gott och ont. Mycket gott. Det är nu jag vill göra iordning mer här inne i huset, det är nu jag har mer tid att sitta en liten stund vid datorn då och då. Förhoppningsvis så innebär detta lite mer bloggande!

Fast häromdagen så var det så underbart ute...
... gick omkring i trädgården och bara njöt! Och fick syn på hängmattan.
Låg där i en kvart. Total lycka! Och avslappning.


Fast det blev lite kallt om ryggen till slut... Det hade ju faktiskt regnat på natten.

Denna helgen har jag varit så fylld av energ. Det var lääääänge sedan. SÅ SKÖNT!!!
Jag har stängslat ny hage, städat, tvättat, promenerat, pysslat lite...
Björkrishjärtat på ytterdörren har varit en lite fri historia. Nu har jag styrt upp det. Med hjälp av några kastanjer och lite snöbär så är den nu "höstig".

Och nyfriserad.

Ha en bra start på den nya veckan!

Kram, Annica

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Alltid lika kul med nya inlägg från dig!:)
Och jag vet att du gärna hjälper till när jag behöver det och jag är mycket tacksam för detta!:) Just nu handlar det dock mycket om att ändra mitt eget beteende och mina egna tankar. Fast jag tar gärna promenader med dig!;)
Tack för att du finns!
Kramar

Mjuka sa...

Hej!!
jAG Blev helt sugen på att ligga i en hängmatta, måste vara hur gott som helst!
Jättefint höstigt hjärta du gjort!
Kram Malin

Lina sa...

Hej!
Ja, visst är de kul att blogga, men i bland så räcker ju inte tiden till, och när vi väl har vår underbara sommar vill man ju njuta av den så mycket som möjligt!

Hösten är bra, inga direkta måsten i trädgården, och en massa tid att blogga! =)

Gillar ditt björkrishjärta!!! Så fint!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad det låter härligt Annica! Det var länge sedan jag hade sådan energi känns det som. Längtar efter det. Idag fick jag dock en mysig promenad med familjen på eftermiddagen. Ändå sitter jag nu här mitt i natten och kan inte sova... jag är hopplös.

Kram Jenny

Dicksonska våningen sa...

Vilket sött hjärta! Nu blev jag sugen på att fixa ett själv :) Jag har haft ett tidigare och det är så fint med dessa björkris-skapelser.

Ha ett bra veckoslut!
Kram Annika

Jessica sa...

Hej, visst är hösten mysig! Man kan släppa allt trädgårdsfix och bara fixa inomhus!
Här är sjukstuga idag, blir lite film å mys med dottern!

Vilken fin krans du gjort!
Kram
Jessica

promenader på landet sa...

Hej vännen vilket jättefint hjärta du har gjort! Visst är det roligt att blogga, men vissa perioder blir det ju lite knappt med tid, men kul att du bloggade lite nu! Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig ;) Vilket underbart hjärta. Händer ju inte så mycket inne hos mig heller, men det viktigaste är ju att det är kul och inte ett måste.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis